Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kritte
Som overskriften siger, så er jeg ude efter nyt tv.
Og det er jo en jungle af finde ud af!

Men for at ridse det lidt op:

Str 40-46"
Pris 7-10000
Mærke: ingen betydning
Bruges til alm tv kiggeri, dvs mest sport og film ;o)

LCD - LED - Plasma har jeg ikke noget viden om til at kunne vælge det ene fra det andet.

Ved godt af folk måske så vil sige, gå ud og se på tv'et ude i forretningen, men derfor ville det være rart med lidt gode input!

Håber på nogle gode forslag ;o)
Af Bent odense
Der er ikke nogle her på flatpanels der skriver du kan barer gå ud i en forretning.Med det rådigsbeløb du har,Så har du gode mulighed for at finde dig en fint tv.(modeller 2012),Hvis du ikke vil vente på modeller fra 2013,Så er prisen en anden.Du kan starte med at LÆSE TEST/KØBESANBEFALINGER her på fatpanels,Som er en god lede tråd,For ikke at få et fejl køb med hjem.Men husk modellerne fra 2012 er nok ved at værer udsolgt.
Af J.H.
Kritte skrev:Som overskriften siger, så er jeg ude efter nyt tv.
Og det er jo en jungle af finde ud af!

Men for at ridse det lidt op:

Str 40-46"
Pris 7-10000
Mærke: ingen betydning
Bruges til alm tv kiggeri, dvs mest sport og film ;o)

LCD - LED - Plasma har jeg ikke noget viden om til at kunne vælge det ene fra det andet.

Ved godt af folk måske så vil sige, gå ud og se på tv'et ude i forretningen, men derfor ville det være rart med lidt gode input!

Håber på nogle gode forslag ;o)
Til at starte med vil jeg anbefale dig at læse lidt i forum for herefter vil det blandt andet stå lysende klart at det eneste du som regel kan bedømme i en forretning er design, menuer og umiddelbar forarbejdning.

God læselyst...også med de ca. 150 tråde der relaterer direkte til din.
Svarer gerne efter bedste evne når/hvis du derefter har spørgsmål :)
Af Bent odense
J.H. du kan da barer ikke anbefale,At han skal vælge sit valg af tv,På andres forskellige meninger her på fl.
Af J.H.
Bent odense skrev:J.H. du kan da barer ikke anbefale,At han skal vælge sit valg af tv,På andres forskellige meninger her på fl.
Jeg er ikke sikker på jeg forstår det du skriver, så for en sikkerheds skyld må du gerne omformulere/præcisere det....så skal jeg gerne svare :)
Af Kritte
Forstår godt hvad der menes ;-)..... Men jeg er ude efter forslag, så kan jeg selv gøre mig mine overvejelser.
Af Bent odense
Det du anbefaler,At han skal læse 150 forskellige tråde,Om tv valg,Som han nok vil få 150 meninger om,Og det vil jeg tro at det vil gører forvirringen stører.Men jeg kan forstå,Ligemeget med test af tv der bliver udført af experter.Når man har H,J der kan vise valg af tv i den rigtige retning :)
Af Bent odense
KRITTE: du skal vælge et tv ud fra dit brugsmønster.Er du til smart tv,

spild.3d,film,sport,alm tv,Så er der to slags teknologier af tv som,

plasma/LCD/LED.du kan vælge udfra dit brugsmønster.Men det skal også

siges der er forulemper ved de to teknologier.Men læs nogle test her på

flatpanels/AVforum/HDTVtest.Fordi det er svært at vælge tv for andrer. :)

Du vil nok få mange gode råd,Som det skal du holde dig fra,Og det er det

beste tv,
Af Kritte
Som sagt så har jeg ikke så satans meget forstand på diverse begreber vedr tv, så jeg er nok mere ude efter nogle forslag til hvad jeg skal købe.

Håber på lidt hjælp!
Af DavidHimself
@ Kritte

Nu skriver du ikke hvad du bruger dit TV til (om det kun er TV-signal, eller om du ser mest film osv). Men blandt de aller mest anbefalede TV herind er Panasonics ST50 model, og 50"eren passer inden for dit budget: http://tinyurl.com/abhf688 og 55" modellen falder kun liiiige uden for: http://tinyurl.com/am3g9xf :)
ST modellen er en rimelig sikker vinder (med forbehold - nu kender vi ikke brug og rummets beskaffenhed mv.)
Af lgowner
Kritte skrev:Som sagt så har jeg ikke så satans meget forstand på diverse begreber vedr tv, så jeg er nok mere ude efter nogle forslag til hvad jeg skal købe.
her er en rimlig god link som matcher dine ønsker: 7000-10000 + 40-46" , så er resten tilvalg . gæt selv hvor mange svar du får og gæt så hvor mange mulige muligheder du kan få anbefalet her.

når du så er blevet mere erfaren og læst lidt på forslag som allerede findes her i forum 1000vis af gange, så er du sikkert styrket i dit valg.
og kritisk overfor forslagene.

det er præcis som politik og individuelt, og der er en masse som gerne vil fortælle dig deres valg er bedst ;)
Af Kritte
@david
Det er 95% af tiden signal fra parabol. Der er yderst sjældent at jeg ser en film fra dvd eller andet.
Af J.H.
Bent odense skrev:Det du anbefaler,At han skal læse 150 forskellige tråde,Om tv valg,Som han nok vil få 150 meninger om,Og det vil jeg tro at det vil gører forvirringen stører.Men jeg kan forstå,Ligemeget med test af tv der bliver udført af experter.Når man har H,J der kan vise valg af tv i den rigtige retning :)
Nå....Bent, der var nok een der fik det forkerte ben ud af sengen og iøvrigt fik frit løb for en gevaldig forudindtaget holdning.
Jeg synes det er flot at du kan udlede alt det af det jeg skrev, specielt eftersom det er skudt HELT ved siden af.
Hvis man forventer at blive anbefalet at gå i butikker ved at stille spørgsmål på forum her, er det klogt at læse lidt inden, for så finder man ud af at det ikke er tilfældet, læser man i de forskellige tråde får man en idé om at ens forbrugsmønster skal passe til TV´et, hvor de forkellige modeller ligger rent prismæssigt, at det miljø skærmen skal bruges i er væsentligt og hvilke modeller som flest har gode/dårlige erfaringer med osv. osv., kort sagt alle de gode råd der er givet omkring valg af skærm i tidens løb.
Det er jo trods alt bl.a. den slags erfaringer et forum som dette kan anvendes til.

Derved skulle man gerne kunne indsnævre mulighederne lidt for en mere specifik søgning og være blevet mere bevidst om hvor hovedvægten af ens krav skal lægges.

Jeg håber du bliver bedre venner med dit tastatur på et tidspunkt...
Af Kritte
Nåå så har jeg prøvet at læse lidt rundt i forummet, og kan se at mange anbefaler plasma til sport, men jeg syntes at kunne læse at plasma "brummer".

Jeg ved godt at alt er relativt, men hvor meget brummer de og kan man leve med det, hvis tv'et står i en stue på 12-14 kvm2?