Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperAndersen
jones31 skrev:
JesperAndersen skrev:
jones31 skrev:
Øhh der du helt gal på den. Samsung 63 serie er 200 Hz vær og svære til 100 Hz. 65 serien til 69 serien er 400hz cmr og svære til 200 Hz.
Øhhh......jeg forstår ikke helt hvad du skriver..?....
- hvad mener du med "...200 hz vær og svære til 100hz...."

Og hvad er det som er galt/forkert når jeg skriver at samsung 6xxxx serie er 200 hz - et 63-serie er jo netop fra Samsung 6xxxx serien (- som du jo selv skriver, er 200 hz.....)
Undskyld hvis det er mig der misforstår dig, men du skriver den er opskaleret fra 50 Hz gør. Snakker du så hvad signalet leveres i af hz?
- ja, misforståelser opstår nemt :)

Samsung 6xxx serie er, såvidt jeg ved, alle 200hz. (har selv et 6035, og det er netop 200hz)

Men, sådan som jeg forstår det, så er disse 200 hz en form for "kunstig frembragt", således at det basalt set er 50hz der på sin vis er blevet "multipliceret" med faktor 4 = 200 hz.
- jeg mener at andre producenter bruger lignende "tricks" således at tallene er sammenlignlige.
Som angivet tidligere, så skal man ganske rigtigt ikke alene gå op i antallet af hz - men et 50 - el. 100 hz - vil alle typisk opleves hakkende v. bevægelse.
Og et Samsung 6000-serie er evident bedre end et ditto 5000-serie f.s.v. bevægelser ( og billedkvalitet iøvrigt)
Af volkan
Har vist jer 3 tv og har ikke fået nogen svar.. Hvilken af de 3 skal jeg købe ?
Af jones31
JesperAndersen skrev:
jones31 skrev:
JesperAndersen skrev: Øhhh......jeg forstår ikke helt hvad du skriver..?....
- hvad mener du med "...200 hz vær og svære til 100hz...."

Og hvad er det som er galt/forkert når jeg skriver at samsung 6xxxx serie er 200 hz - et 63-serie er jo netop fra Samsung 6xxxx serien (- som du jo selv skriver, er 200 hz.....)
Undskyld hvis det er mig der misforstår dig, men du skriver den er opskaleret fra 50 Hz gør. Snakker du så hvad signalet leveres i af hz?

Samsung 6xxx serie er, såvidt jeg ved, alle 200hz. (har selv et 6035, og det er netop 200hz)

Men, sådan som jeg forstår det, så er disse 200 hz en form for "kunstig frembragt", således at det basalt set er 50hz der på sin vis er blevet "multipliceret" med faktor 4 = 200 hz.
- jeg mener at andre producenter bruger lignende "tricks" således at tallene er sammenlignlige.
Som angivet tidligere, så skal man ganske rigtigt ikke alene gå op i antallet af hz - men et 50 - el. 100 hz - vil alle typisk opleves hakkende v. bevægelse.
Og et Samsung 6000-serie er evident bedre end et ditto 5000-serie f.s.v. bevægelser ( og billedkvalitet iøvrigt)

Ok, men den skærm du har kaldes 200hz cmr, men svarer til 100hz i normal sprog, så den køre med flydende end 5 serien som bare er en 50hz skærm. resten af 6 serien er 400 hz cmr og levere 200 hz hvilket er endnu bedre og giver bedre detaljer i baggrunden af billedet.
Af JesperAndersen
jones31 skrev:
JesperAndersen skrev:
jones31 skrev: Undskyld hvis det er mig der misforstår dig, men du skriver den er opskaleret fra 50 Hz gør. Snakker du så hvad signalet leveres i af hz?

Ok, men den skærm du har kaldes 200hz cmr, men svarer til 100hz i normal sprog, så den køre med flydende end 5 serien som bare er en 50hz skærm. resten af 6 serien er 400 hz cmr og levere 200 hz hvilket er endnu bedre og giver bedre detaljer i baggrunden af billedet.
- OK. Tak for uddybende info.

Iøvrigt, sikke nogle lortenumre til Melodi GP i aften...hver og een... :( :((
Af JesperAndersen
jones31 skrev:
JesperAndersen skrev:
jones31 skrev: Undskyld hvis det er mig der misforstår dig, men du skriver den er opskaleret fra 50 Hz gør. Snakker du så hvad signalet leveres i af hz?

- OK. Tak for uddybende info.

Iøvrigt, sikke nogle lortenumre til Melodi GP i aften...hver og een... :( :((
Af PeterD
Se mit indlæg her på siden, lørdag kl. 12.38....

Kan ikke rigtig anbefale nogen af de 3 du nævner...Desværre...!!

Se evt. under "anbefalinger" her på siden...
Af Bent odense
Med barer lidt fornuft,Så er det at du læser PeterD indlæg.
Af volkan
Skal købe en af de 3 hvis du ikke kan sige hvilken af de 3 jeg skal købe så behøver du slet ikke kommentere noget peterd .
Af PeterD
My bad..

Går ud fra du vil have et af de bedste tv...

Held og Lykke :)
Af 2 T ´er Uden H
LG´eren er efter min subjektive vurdering bedre til at gengive billede med en bedre detaljegrad end samsungs es6715/6545, især signal behandlingen på SD virker ganske pænt, det skal selvfølgelig siges at den skal indstilles først, standard indstillingerne er relativt forfærdelige som altid med fladskærme :)

Betragtnings vinklerne er ligeledes bredere på LG´eren og farve gengivelsen er god, dog hen af aften timerne er sort niveauet ikke ligeså godt som på samsung´s modeller du har kigge på, så der er fordele og ulemper du må vurdere, samsungen er stadig en fin performer med en fornuftig film profil, men hvis man kan leve med ikke at havde det bedste sort niveau om aftentimerne så syntes jeg LG´eren er et bedre mellempris tv end de omtale samsung modeller på andre billede mæssige egenskaber :)

Det skal lige siges Philips 4000 serie fra i år er 100hz billede interpolation + 100hz scanning backlight, i deres menu for billedemotoren finder man ihvertfald HD Natural motion der styre 100hz billede interpolations systemet :)
Af DavidHimself
teknikeren09 skrev:ikke sig at de 100hz er ligegyldig. for det er de ikke.
Det jeg mente var, at hertz-funktioner i sig selv ikke er noget at gå efter :) det er ikke som sådan et kvalitets stempel at der står 100Hz (især ikke hvis der står PMR. CMR eller lignende, bagefter).
Af THM
DavidHimself skrev:
teknikeren09 skrev:ikke sig at de 100hz er ligegyldig. for det er de ikke.
Det jeg mente var, at hertz-funktioner i sig selv ikke er noget at gå efter :) det er ikke som sådan et kvalitets stempel at der står 100Hz (især ikke hvis der står PMR. CMR eller lignende, bagefter).
Panelerne er som regel bedre, men jeg vil til enhver tid slå lortet fra.
Syntes det er ærgeligt det er slået til som standard...