Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg kunne ikke finde lignende tråde om indkøb til netop dette formål, derfor prøver jeg at oprette en ny. Jeg læser ofte med interesse herinde og tænkte, at nogen herinde måske kunne råde mig.

Jeg arbejder i en IT-afdeling og vi har behov for en robust skærm til overvågning af vores systemer. Den behøver ikke at være vanvittig hurtig i responstid, ejheller betyder opløsningen det store. Den skal stå i et lyst rum, så den skal være klar i farverne og kontrasten skal være i orden. Samtidig skal den stå tændt 24 timer i døgnet, så holdbarheden skal også være i top og burn-in bør være minimalt.

Pga. designet på kontoret skal skærmen helst være hvid, men det er ikke altafgørende, hvis den helt rigtige overvågningsskærm kun findes i sort. Det foretrækkes også med et gammeldags 4:3 skærm, men bredformat kan også gå.

Er der nogen herinde, der kan anbefale en model eller en producent, vi bør gå efter?

Mvh Andreas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
30" fås kun i widescreen men næppe i hvid. Dell, HP og Samsung er bud på producenter af 30" skærme. Husk at du skal have et dual link DVI grafikkort for at trække sådan en skærm.
Af lospandas
Hmmm... ok. Hvad med et LCD TV, så? Det er godt nok lidt besværligt med de mærkelige opløsninger... (1366x768)

Fint med eksempler på producenter, men er det nogle, der kan anbefales til vores formål?

Mvh Andreas
Af xenon
hvis der ikke er krav til responstiden ville jeg ta dells ældste 30" - wfp300 eller noget i den stil hedder den... dog er jeg ikke sikker på hvad dens strømforbrug er - og de 30" varierer en del i strømforbrug... den nye samsung skærm bruger 130w og den nyw hp bruger 170 - så hvis den skal stå tændt 24 timer i døgnet så er den nye samsung måske billigere i længden end de andre - i dunno.... den skulle være på det danske marked i løbet af et par uger
Af broendumz0r
lospandas skrev:Hmmm... ok. Hvad med et LCD TV, så? Det er godt nok lidt besværligt med de mærkelige opløsninger... (1366x768)

Fint med eksempler på producenter, men er det nogle, der kan anbefales til vores formål?

Mvh Andreas

Kan sølv gå an? Så har Apple en, den koster dog en hel del. http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... leDisplays

Som tidligere sagt kræver det et dual-link grafikkort.