Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ole P
Det har kun mpg2 og kan efter april kun vise nogle få analoge kanaler, selvom vi har fuldpakke fra You See kabel.
Vores nye TV skal være 46" og ultra fladt til ophængning og hovedsagelig bruges til normalt TV kiggeri, film mm. Smart funktion og 3 D er ret uvæsentlige.
Jeg ved at emnet har været skamridt, men føler mig ikke rustet til at sammenligne de forskellige modeller men har dog set på et Phillips 47PFL 6007T/12
Så, jeg vover pelsen: Hvad ville jeres bud være, hvis i havde ca. 8000,- til købet?
På forhånd tak
Af Ole P
Tak for det Bent.
De tre Sonyer er prismæssigt inden for rækkevidde.
Men, som jeg skrev, er jeg håbløs til det tekniske og derfor ikke god til disse sammenligninger.
Jeg håbede derfor, at jeg kunne lokke et tip ud af en der har købt en fladskærm inden for min prisramme og kriterier. Jeg har så et par mdr. til at finde en god pris og leverandør på den skærm jeg vælger.
Men igen tak for henvendelsen og håber også at høre fra andre.
Af Ole P
Undskyld!
Jeg så først nu, at der er en side med brugeranmelselser. Måske kan jeg finde noget der.
Af J.H.
Jeg ville holde mig fra Philips, menuerne er meget langsommelige at navigere rundt i.

Hvor langt fra skærmen sidder du/i?
Af Ole P
Hej JH.
Tak for meldingen. Jeg/vi er 2.5 m. fra TV'et.
Grunden til at jeg nævnte Den omtalte Phillips var at jeg så en anmeldelse/sammenligning i Politiken d. 4. jan. hvor den fik prædikatet "Stærkt køb" men med forbehold for træge menuer.
Men, når TV'et er indstillet, kanalerne hentet og linet op, bruger jeg vel ikke menuen til ret meget?
Af J.H.
Det kommer nok an på hvor meget man "roder" med det.

Kanalskift, skift af kilde, tekst-tv og div. andet bruges jo altid og den slags dagligdagsfunktioner er en plage når de kører langsomt.
Så tilkommer alle de andre funktioner som også er langsomme.

Jeg har lige smidt linket til en anden bruger også men som Bent synes jeg det her er interessant: http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 0600123470

Derudover kunne du egentlig godt kigge lidt på plasma. Hvis man ikke Bruger konsolspil og ser sport i 10 timer i streng alt for ofte er der max. value for money mht. billedkvalitet. Så til alm. tv-kiggeri og film er det oplagt.
Det her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749391

...og ja det er 50"! Jeg begik selv den fejl at købe en 46" sidst og den blev relativt hurtigt for lille, så næste gang står der 55" på menuen her.

Pas på med at vente for længe, pludselig er de gode tilbud væk :)
Af Ole P
Panasonic 50" plasma. Du har sikkert ret mht. skærmstørrelse. Plasma eller Lcd? Vi ser kun alm. TV, lidt sport.
Vi ville gerne kunne hænge det på væggen m. wireophæng. Det kan vi måske også. Jeg må en tur i byen og se et sådant live.
Og det med at vente på de gode tilbud: Der var jo en revyvise der lød: "Der kommer altid en sporvogn og en pige til". :D
Men tak for ikke at eferlade mig på "Herrens mark"
Af J.H.
Wire er måske lige spinkelt nok til min smag men der findes masser af fine slimline beslag til formålet så det skulle nok kunne løse sig.

Ja den kender jeg godt :D men problemet opstår hvis "hun" først indfinder sig omkring august og frem ;)

God jagt :)
Af Bent odense
Enig med J.H.Du for meget tv-tommer,Billedkvalitet og sortniveau med panasonic plasma,Og med det brugsmønster i har som film-sport alm tv.

Men skal også huske,Der er fordelle og ulemper med de to forskellige teknologier,Som LCD/LED-PLASMA har.
Af Ole P
Tak for det Bent. Jeg har netop prøvet at sætte mig ind i fordele og ulemper ved de to systemer.
Jeg tror, at I begge har ret i at Panasonic er et godt køb. I morgen vil jeg en tur ud at se på et i en forretning.
Jeg har ellers forsværget, at jeg aldrig ville købe TV på nettet pga. bøvl m. forsendelse mv. ved en evt rep.
Men Komplett er ude på Stamholmen, ikke langt fra mig, så det er vel til at overse.
En anden grund til at skifte TV er, at min 4 år gamle Sony har fået mørke skygger. Meget tydelige ved visse farver og træls at se på. Derfor har jeg det lidt svært med Sony, og min viv ser rødt når det omtales.
Af Ole P
Og så gik det som det ofte gør. Det blev noget helt tredie der også holdt sig inden for prisrammen, nemlig LG LM 660 T fra Bilkassen.
Af J.H.
Tillykke med nyerhvervelsen, håber i bliver tilfredse med det :)

47"?
Af Ole P
Ja tak. 47" yes.
Vi så også på 50" panasonic. Kunne ikke umiddlbart se forskel i billedkvalitet.
Men designet! Som en Volvo mod en Lamborghini. :)