Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nik
Hey :)

Jeg skal ha fat i et TV til min mor. Det skal koste under 3500kr - og jeg tænker at man umiddelbart får mest for pengene med et Plasma. Til max 3500 er der jo ik så mange muligheder igen ;) - men jeg har da fundet disse to:

Panasonic TX-P42X50E:
http://www.redcoon.dk/B379418-Panasonic ... erunner_dk

Samsung PS43E455:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-ps43e455

Umiddelbart tror jeg at jeg hopper på Samsung, da jeg har læst herinde, at det skulle være ganske fint til prisen, men vil da lige høre om jeg måske har overset et andet godt bud (måske et tilbud pt.) før jeg køber? :)
Af Nik
Dammit, så får min far ret - han sir' hele tiden Panasonic er det bedste uden at vide noget særligt om det :O)
Af PeterD
Så-Så... Ro på..Verden går ikke under af den grund :)

Panasonic skærme er bedre til at gengive "det mest naturlige/præcise billede" såsom ansigtstoner, sortniveau og farver og det hele sammensat virker ofte som "et roligere billede" end på mange af konkurrenterne..

At Panasonic så sælger deres skærme så billigt, er bare til glæde for os forbrugere da mange af de direkte konkurrenter typisk koster 1500 kr. mere, hvis du skal have samme billedkalitet som på en Panasonic skærm..

Derfor vælg X50.

Dog fint at I vælger Plasma til film og sport. God fornøjelse med skærmen. Den tror jeg mor bliver glad for ;)
Af Mysen
Nik skrev:Dammit, så får min far ret - han sir' hele tiden Panasonic er det bedste uden at vide noget særligt om det :O)
Det er han ikke den eneste, der gør ;)

Men du har jo også med tv af forskellig størrelse at gøre, og hér er der jo i hvert fald en nævneværdig forskel.
Af ThomasT1976
Der står Panasonic'en kun har DVB-T tuner, passer det?
Af rkc
Jeg har opsat og indstillet et ps43e455,det er et super tv,men der skal rodes lidt med instillingerne.

x50 er sikkert også godt, men ikke nødvendigvis bedre bare fordi det hedder panasonic,
men smag og behag,det kunne være sjovt når de nye kommer, og få nogle test af entry modellerne, som vi fik for et par år siden af feks x20 og før det, det fantastiske x10.

Personligt tror jeg bare at panasonic i entry level segmentet er indhentet.
Af OleA
ThomasT1976 skrev:Der står Panasonic'en kun har DVB-T tuner, passer det?
Måske det er noget parallel importeret? Det bør have dvb-c også.