Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MDE
Hej

Jeg er forholdsvis ny indenfor fladskærme og i særdeleshed full-hd tv.

Jeg har lige købt mig et Philips tv og er meget tilfreds med dette. Jeg har yousee og billedkvaliteten er i top. Men når jeg ser et specifikt program på kanal 5, så kan der forekomme en lille sort plet midt på skærmen, som kommer og går i løbet af programmet.

Hvad kan dette skyldes? Mit tv har som nævnt rigtig god kvalitet på alle andre programmer, som jeg har set.
Af mik57
Der blivr som oftest brugt mere end et kamera ved optagelse af programmer,

og jeg tror det er en pixelfejl på et af dem.
Af egj1975
MDE skrev:Hej

Jeg er forholdsvis ny indenfor fladskærme og i særdeleshed full-hd tv.

Jeg har lige købt mig et Philips tv og er meget tilfreds med dette. Jeg har yousee og billedkvaliteten er i top. Men når jeg ser et specifikt program på kanal 5, så kan der forekomme en lille sort plet midt på skærmen, som kommer og går i løbet af programmet.

Hvad kan dette skyldes? Mit tv har som nævnt rigtig god kvalitet på alle andre programmer, som jeg har set.
Hejsa. Jeg har selv oplevet dette...og jeg vil mene at det var det her 4 stjernes middag halløj. I 5-6 episoder i træk så var der er sort plet på skærmen og det skyldes altså optagelsen (kamera, linse eller redigeringsudstyr) og ikke dit tv. Hvis du havde f.eks en pixelfejl så er den på ALLE kanaler og altid samme sted.
Af mik57
men det er en pixelfejl bare på kamara