Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige anskaffet mig et Samsung 55ES8005, og prøver desperat at kunne komme til at tænde fjernsynet fra den medfølgende Galaxy tablet (med Samsungs remote app).

Jeg har læst mig frem til at det er via Bluetooth, og jeg har parret Tab'en med fjernsynet, men det virker stadig ikke.

Problemet er at så snart jeg slukker for fjernsynet, så vender app'en tilbage til hjemmeskærmen og fjernsynet forsvinder fra listen over enheder, indtil jeg tænder det igen med fjernbetjeningen.

Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe, da en af grundene til at jeg købte dette tv er at det kan fjernbetjenes via en tablet.
Af hrboenne
Jeg kan ikke direkte svare på, hvordan du får det med tab'en til at virke, men hvis det kun er opstart af tv'et fra tab'en der driller dig, så kan du jo prøve at anvende "voice control" til at starte det op med i stedet for.

Derefter starter tv'et normalt op, og så burde du kunne bruge din tab som fjernbetjening igen. Så slipper du for at have den anden fjernbetjening liggende på bordet.

Selv har jeg et ES7005 og både det tv samt ES8005 understøtter voice control. Det kræver måske lidt øvelse med at afgive den helt korrekte stemmestyrede kommando for at få det til at virke, men derefter er det da ret cool :-)

"hi tv, power on" :)
Af cralle
Tak for forslag, som er et alternativ, hvis jeg ikke kan få det til at virke.

Jeg vil foretrække hvis jeg kan få det til at virke med tab'en (da jeg ved at det burde virke), men kan bruge dit forslag hvis det ikke lykkedes.