Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af J.H.
Computer-systemer som Z906 og f.eks. Edifier S730 (2.1 system med ret hæderlig lyd) har direkte tilslutningsmuligheder for diverse afspillere, som f.eks. din ps3, dvd-afspiller mv., så med dem sparer du udgiften til en reciever.

Alternativt skal du kigge brugt men det kan være tidskrævende.
Af chillout
hej igen

hvor meget vil en brugt receiver stå i?

hvis jeg f.eks. vælger at købe canton sættet er detså en speciel receiver jeg skal købe eller kan alle receiver modeler bruges

og hvor vigtigt er det at receiveren er god?
Af J.H.
Til de små surround-sæt kan de mindre recievere godt bruges, selvom de ikke er specielt strømstærke og de kan jævnligt fåes nye på tilbud i f.eks. elgiganten til 1000-1500,-.

Kig evt. efter noget Onkyo eller Pioneer på brugtmarkedet.

Alle minimum 5.1 recievere vil kunne bruges men sørg for at få en med HDMI tilslutninger.

Hvor vigtigt det er at recieveren er god afhænger mest af hvilke og hvor høje krav brugeren har, der findes modeller til ethvert behov og pengepung.
Af chillout
kender du noget til denne model Onkyo TX-NR414?

og ved du om whathifi.com er en god hjemmeside at læse om lydudstyr, altså om de har styr på det.
Af J.H.
Whathifi er udemærket, de er formentlig hverken værre eller bedre end de andre; cnet, lyd og billede osv.

Lyd er subjektivt, så når man har læst en test, typisk en sammenligningstest, kan man uddrage de væsentlige punkter og derefter prøvelytte selv for at få så mange indtryk som muligt med i beslutningen.

Onkyo´en er en fin reciever i dens klasse som byder på de rigtige lydformater, internet, masser af hdmi, ARC m.m. Den vil du absolut være godt tjent med sammen med satellitter og sub.
Af chillout
Hej igen :P

cdon har tilbud på nogle receiver, vil lige høre om de er bedre end Onkyo TX-NR414.

der er tilbud på følgende modeller til samme pris:

Yamaha RX-V771 Black

og

Yamaha RX-V373 - Titan
Af J.H.
Jeg har intet dårligt at sige om Yamaha´s recievere...god dynamisk lyd i mine ører og fin funktionalitet.
Dog synes jeg brugerfladen er bedre på Onkyo og at Audyssey gør det bedre end YPAO.

Hvad lyder prisen på? Kan se 771 fåes til 2699,- hos dustin og den synes jeg er mest interessant af de 2 du nævner. Den har bl.a. pre-out.
Senest rettet af J.H. 24 jan 2013, 23:08, rettet i alt 1 gang.
Af chillout
Yamaha RX-V771 Black - 2441 kr

Yamaha RX-V373 - Titan - 1912 kr

Onkyo TX-NR414 - 1937
Af J.H.
Ser ud til at være gode priser. 771 er vist sidste års model (773 i år) men det bliver den bestemt ikke dårligere af og man skal op i en Onkyo 616 før de matcher.
Har du de ekstra 500,- er den nok det bedste valg.
Af chillout
et 7.1 system kan godt køre 5.1 iK?
Af J.H.
Welcome :)

Edit. Jo det kan sagtens køre 5.1