Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af midx04
Hej

Jeg overvejer at købe tv lige over grænsen da der kan spares yderligere i forhold til her hjemme.
Hvad skal man være opmærksom på udover modelnummeret
Jeg overvejer et Samsung LED TV, modelnummer ikke bestemt endnu

på forhånd tak
Brugeravatar
Af edinger
Tunere og garanti.
Af midx04
Ser det ikke ok ud ??

model nummer SAMSUNG UE46ES6710

DVB-TDVB-T bezeichnet das digitale Fernsehen über Antenne. Der Empfang ist mit einem in den Fernseher integrierten oder externen Receiver sowie einer Zimmer- oder Dachantenne möglich. Empfänger: ja

DVB-TDVB-T bezeichnet das digitale Fernsehen über Antenne. Der Empfang ist mit einem in den Fernseher integrierten oder externen Receiver sowie einer Zimmer- oder Dachantenne möglich. HD: nein

DVB-CDVB-C ist der Standard, um digitales Fernsehen über Kabel zu empfangen. Empfänger: ja

DVB-CDVB-C ist der Standard, um digitales Fernsehen über Kabel zu empfangen. HD: ja

DVB-SMit DVB-S wird der digitale Fernseh- und Radioempfang über Satellit bezeichnet. Zum Empfang benötigt man neben einer Sat-Schüssel einen Sat-Receiver. Empfänger: ja

DVB-SMit DVB-S wird der digitale Fernseh- und Radioempfang über Satellit bezeichnet. Zum Empfang benötigt man neben einer Sat-Schüssel einen Sat-Receiver. HD: ja

DVB-S2 Empfänger: ja

DVB-S2 HD: ja
Af DavidHimself
Det ser meget godt ud alt sammen - men det siger ikke så meget ;)
Som oftest virker det, der kan være "lokale" problemer. Nu ved jeg ikke hvad ud skal give, men husk du skal selv betale for at sende det ned til Tyskland i tilfælde af reklamation :)
Af midx04
Du skriver at det ser meget godt ud, men hvad mangler du siden du siger at det ikke siger så meget og hvad mener du med "lokale problemer" ??
Ang transport ved reklamation så bor jeg så tæt på grænsen så det er ikke noget problem
Af lgowner
midx04 skrev:Du skriver at det ser meget godt ud, men hvad mangler du siden du siger at det ikke siger så meget og hvad mener du med "lokale problemer" ??
Ang transport ved reklamation så bor jeg så tæt på grænsen så det er ikke noget problem
så er det jo bare at købe over grænsen når du har det så enkelt.

det er vist en gammel skøne at tuner i tyske skærme ikke virker i danmark, og man mangler noget.
det som førud var en problem stilling, var undertekster, nu lever alle op til den standard efter mange år, så det problem er udelukket.
kanaler på dvbc, du kan ikke vælge lokale områder da listen i tv matcher land, så du skal manuelt taste frekvens område ind der hvor du er. (mener jeg)
dvbt: samme problem stilling, du kan mangle frekvenser, dog er tyskland helt ok og dækker alle dem vi bruger i DK (udfra egen skærm kan det bekræftes) så landekode tyskland, så dækkes danske frekvenser.
og så får du nok også smart tv problemer, hvis tv ikke kan skifte mellem land og smart tv region uafhængigt.
dvbs2: husk, kun canal digital er interessant, udover hvis du ellers ikke får et Primiere/sky abbo fra tyskland :)
ellers tror jeg ikke du skal holde dig tilbage, du er jo ikke den første som køber udenlands mere.
Af midx04
Jeg tror jeg skal ned og snakke med Tyskerne for at høre nærmere.
jeg mangler nemlig et 46" hurtigt, jeg syntes nemlig ikke at Udsalget har været godt nok her hjemme O_O
Af Bent odense
Den besparelse må værer ret stor,Siden dit valg bliver køb i tyskland.

Troer du kan finde tilsvarende besparelse her i danmark. :)
Af Snurrerundtlyd
lgowner skrev:det er vist en gammel skøne at tuner i tyske skærme ikke virker i danmark, og man mangler noget.
Ja det er en skrøne de danske importører og forhandlere forsøger at holde fast i for ikke at miste salg til Tyskland, UK og andre lande. Køb du roligt et TV fra Tyskland.
lgowner skrev:kanaler på dvbc, du kan ikke vælge lokale områder da listen i tv matcher land, så du skal manuelt taste frekvens område ind der hvor du er. (mener jeg)
Danske TV har som regel nøjagtig samme firmware som TV solgt andre steder i EU. Derfor er det bare et spørgsmål om at vælge dansk menusprog og Danmark som land i menuerne, så virker det nøjagtig som et TV købt i Danmark.
Af midx04
Bent odense skrev:Den besparelse må værer ret stor,Siden dit valg bliver køb i tyskland.

Troer du kan finde tilsvarende besparelse her i danmark. :)
ja yderligere 900.- sparet
Af midx04
Snurrerundtlyd skrev:
lgowner skrev:det er vist en gammel skøne at tuner i tyske skærme ikke virker i danmark, og man mangler noget.
Ja det er en skrøne de danske importører og forhandlere forsøger at holde fast i for ikke at miste salg til Tyskland, UK og andre lande. Køb du roligt et TV fra Tyskland.
lgowner skrev:kanaler på dvbc, du kan ikke vælge lokale områder da listen i tv matcher land, så du skal manuelt taste frekvens område ind der hvor du er. (mener jeg)
Danske TV har som regel nøjagtig samme firmware som TV solgt andre steder i EU. Derfor er det bare et spørgsmål om at vælge dansk menusprog og Danmark som land i menuerne, så virker det nøjagtig som et TV købt i Danmark.
Tak
Af bjorna1980
Låner lige tråden, da jeg lige ville være helt sikker på jeg forstår det rigtigt: Dvs. at f.eks. Samsung UE46ES6900 og Samsung UE46ES6905 er samme TV?

Midx, håber det er ok jeg lige låner din tråd, da mit spørgsmål passer fint ind her.
Af lgowner
bjorna1980 skrev:Låner lige tråden, da jeg lige ville være helt sikker på jeg forstår det rigtigt: Dvs. at f.eks. Samsung UE46ES6900 og Samsung UE46ES6905 er samme TV?
der står ikke de er ens . der står du kan roligt købe dem med forbehold for at du måske ikke har landekoden danmark, eller smarttv mulighed for danmark, ingen DVBT2 (de har det ikke i tyskland) men du får måske så DVBS2 som er udbredt dernede. og manualerne har ingen nordiske sprog i kassen, på den no-nordic model du måske finder.

men ellers er modellen nok rimlig ens. klart nok prisen er anderledes og supporten er i Tyskland.
Af midx04
bjorna1980 skrev:Låner lige tråden, da jeg lige ville være helt sikker på jeg forstår det rigtigt: Dvs. at f.eks. Samsung UE46ES6900 og Samsung UE46ES6905 er samme TV?

Midx, håber det er ok jeg lige låner din tråd, da mit spørgsmål passer fint ind her.
Det gør du bare :)