Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Lad os så sige at vi har planlagt en optagelse en aften/nat hvor tv'et ikke er tændt. Når optagelsen går igang, så står apparatet og lyser lidt op på den slukkede skærm. Eneste mulighed for at stoppe dette er, at tænde tv'et på fjernbetjeningen og slukke det igen. - Rigtig irriterende!! - Det er tydeligvis LED'erne, der er tændt rundt i skærmen. Er der flere der har den oplevelse. Sker kun ved PVR-brug

Mvh. Per
Af Snurrerundtlyd
Det lyder lidt som en firmwarefejl, der er ingen grund til at tænde for baggrundsbelysningen blot for at optage, det bruger unødvendig meget energi og ælder desuden baggrundsbelyningen. Desuden kan det nok virke forstyrrende især hvis man sover i samme rum.
Og du skriver jo også at du kan slukke for baggrundsbelysningen ved at tænde og slukke TVet igen under en optagelse. Jeg går ud fra at TVet fortsætter med at optage derefter?
Har du prøvet at kontakte Samsung med problemet?

En stor del af LCD-TVs samlede energiforbrug går til baggrundsbelsyningen og TVet bruger lige meget strøm uanset om skærmen lyser op i hvidt eller er helt sort med baggrundsbelsyningen stadig tændt. Der er blot nogle LCD-krystaller der åbner eller lukker for lysgennemtrængning fra baggrundsbelsyningen og så TVet buger lige energi uanset om krystallerne lukker lys igennem eller ej.
Af scooter_per
Hej Snurrerundtlyd.
Tak for svar :-)
Jeg mener jo heller ikke det kan være rigtigt.
Samsung siger at 6-serien er lavet anderledes end f.eks. 8-serien i forhold til pvr. ?? Jeg kontakter dem igen - det kan umuligt være korrekt!! - Netop da jeg manuelt kan tvinge den til at slukke, - men dog fortsætte optagelsen.
Ville ønske andre med en 6-er serie kunne melde om de kender til problemet.
Mvh. Per
Af moppy
Hej. Jeg har lige købt samme model i 40" til mine forældre og de har haft samme oplevelse med at skærmen lyste svagt blåt om morgenen uden at tv´et var tændt. De blev også overrasket af tv´ets standard auto-sluk funktion, men det er løst via eco-menuen. Der har efterfølgende ikke været problemer med den selvlysende funktion, men om der er en sammenhæng?? Hvis du får et kontakt svar fra Samsung må du gerne skrive igen.