Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af smoelgaard
hej alle.

Vidste ikke lige hvor jeg skulle ligge det her spørgsmål.

Jeg har et ældre samsung tv, hvor jeg gerne vil have lyden ind i min pinoeer vsx-921 sorround reciver og videre ud i mine højtalere.

Jeg har sat et optisk kabel fra tv'et og ind i reciveren, men kan simpelthen ikke få lyden ud igennem højtalerne, er der nogen der har en løsning på dette.

Med Venlig Hilsen
Stefan
Brugeravatar
Af edinger
Nu ved jeg ikke, hvordan din receiver fungerer – MEN på min Denon skal man i 'Settings' huske at markere, at man har valgt en optisk indgang til DVD, Blu-ray eller TV.
Af Mysen
Afspiller dit tv stadig lyden, eller er det ingen lyd overhovedet, når stikket er sat til?

Nu ved jeg ikke, hvilket tv, du har, men på mange modeller skal man selv ind i menuen og vælge, om man vil bruge de interne højtalere eller eksterne. Altså Menu->Lyd->??

Hvis du ikke har noget lyd overhovedet, er det i din forstærker, du skal løse problemet.
Af smoelgaard
Tak for svar .

Der er stadig lyd i tv'et. Syntes nemlig bare jeg har prøvet at være inde i lydindstillingerne.

Men må lige prøve at se på den igen.

Kan det være at mit tv er for gammelt til at kunne dette ?

Hvis der er andre der har nogle forslag til hvad der kan være galt vil jeg stadig gerne høre fra jer :)

Med Venlig Hilsen
Stefan
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det jo svært at afgøre om dit TV er for gammelt hvis du udelader informationer om hvilket TV det er. Hvis det har en optisk udgang, så skulle du dog kunne hive lyden ud af den - forudsat at udgangen virker altså...
Af smoelgaard
Lad mig prøve at omformulere det :) kan et tv være for gammelt til det :)
Af J.H.
Er der en fungerende optisk udgang på tv´et er svaret nej.
Ellers er der formentlig en phono-udgang (kan bruges til test, for at se om der er hul igennem)
Af Andersss
Husk at indstille både receiver og tv til at lyden skal igennem optisk kabel. Og så husk at vælge "TV" som indgangskilde på receiveren. Der står i manualen hvordan du gør det forskellige.
Jeg har et tv med digital coax udgang (fra 2010) og det virker fint på den måde.
Af smoelgaard
Tak for alle jeres svar, jeg prøver at rode lidt mere med det, ellers vender jeg tilbage :)