Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mevl
Okay, det her har jeg gjort siden sidst:

Gået igennem de protokoller jeg har tilgængelig:
AFP : finder iso/img filerne - buffer når jeg afspiller
Boxee media manager : ingen enheder fundet
NFS : ingen enheder fundet
UPnP : Finder disk station - buffer når jeg afspiller
SMB : Finder 74 enheder, med forskellige pc navne, som ANNE-PC, ALICE-HP, MACBOOKPRO-5EDA - Det finder jeg ekstremt mystisk :)
Har deaktiveret trådløs modtageren...
Står til (Grænseflade deaktiveret)

Prøvede at afspille en .iso fil, da jeg brugte AFP protocollen, men der buffede den også.

@Frillen
Måske det er programmet 'medieserver' jeg har installeret på min NAS, der går ind og forstyrer. Kigger lige på det, og dit link.

Når jeg streamer en DVD (.iso)
Billede
Af BudZa
mevl skrev:Okay, det her har jeg gjort siden sidst:

Gået igennem de protokoller jeg har tilgængelig:
AFP : finder iso/img filerne - buffer når jeg afspiller
Boxee media manager : ingen enheder fundet
NFS : ingen enheder fundet
UPnP : Finder disk station - buffer når jeg afspiller
SMB : Finder 74 enheder, med forskellige pc navne, som ANNE-PC, ALICE-HP, MACBOOKPRO-5EDA - Det finder jeg ekstremt mystisk :)
Har deaktiveret trådløs modtageren...
Står til (Grænseflade deaktiveret)

Prøvede at afspille en .iso fil, da jeg brugte AFP protocollen, men der buffede den også.

@Frillen
Måske det er programmet 'medieserver' jeg har installeret på min NAS, der går ind og forstyrer. Kigger lige på det, og dit link.

Når jeg streamer en DVD (.iso)
Billede
Altså jeg har en meget ringere nas end du har og der æder den .iso filer op til 40 gb uden buffering. AFP er næsten - i følge mine egne test - lige så hurtigt som smb. Jeg vil næsten tro at det er nassen der går ind og bruger et program til at streame med. Måske du har slået noget til da du brugte din ps3, hvor den konverterede inden den sendte video feeded?

Du kunne teste det på din computer. og se hvor flaskehalsen ligger henne.
Af plysgaard
Jeg tror altså det er din BB det er galt med, få den byttet!

Min kører bare uden problemer og på en meget langsommere NAS!

P.S. Du skal bruge SMB som protocol og så vil den også finde img. og iso. uden problemer!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan evt. gå ind og stoppe alle programmer i pakkecenteret på din Synology og teste igen. Min streamer uden problemer BD-rips til to mediebokse samtidigt ved brug af NFS.
Af mevl
Hej igen
Håber virkelig bare det er den her box den er galt med,

Har prøvet følgene nu:

afinstalleret mediacenter og photocenter på NAS
åbnet firewall på NAS
Aktiveret NFS protocol
Oprettet en NFS regel på min video mappe
Indtastet ip fra boxee'en

Gået igennem denne guide, for at downgrade firmwire på boxee, dog ikke med updates deaktiveret (stofa router)
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=45042

Stadig ingen held med afspilning uden buffering.
Vil prøve at smide en film på et USB stik, og afspille derfra.
Vil prøve at installere boxeeplus :)

hmm..
Af pelaaja
sidder dine enheder direkte i routeren fra stofa ?
Af mevl
Ja, både NAS og boxee tilsluttet med kabel - en thomson TWG870TS
Af pelaaja
Har du tjekket på "mine sider" på stofa.dk at router funktionaliteten er slået til ? Det er den som standard ikke. Hvis denne ikke aktiveret fungere din Thomson som et kabel modem og vil ikke komme til at virke med din opsætning
Af mevl
Router funktionaliteten var ikke slået til, er slået til nu, og genstartet. Nu kan jeg ikke finde min NAS - på min bærbar.

Henter film trådløst fra nas, omkring 9,4 mb gennemsnit.

Den lagger overhovedet ikke når jeg smider et usb stik i boxee'en med en film på.
Af pelaaja
Jeg har et lignende setup, boxee bos + DS413.

Jeg har slået router funktionaliteten fra i stofa routeren og køre et kabel fra den og over i min egen router og har så alle mine enheder sat til her. Det virker perfekt med SMB
Af mevl
Fedt nok, endelig en med samme setup :D
Okay, så det ville kræve jeg købte en min egen router, kan det passe det er en nødvendighed?
Syntes det er mærkeligt at ps3en kunne trække det LAN
Har du mediaserver til at køre/installeret på din nas?
evt. andre indstillinger du har gjort på synology/box/stofa, du lige kan komme i tanke om ? :)
Hvilken router har du?
Af pelaaja
Jeg har ingen ændringer foretaget på min NAS. Stofa routeren har jeg som sagt slået router funktionaliteten fra i. Jeg har en Linksys E4200, men en hvilken som helst router skulle kunne klare jobbet. Har bare ingen tiltro til stofa´s udstyr
Af mevl
Pyh er godt nok på bar bund.
Overvejer at køre til elgiganten og bytte den til en WD TV Live, har bare på fornemmelsen den heller ikke fungere på mit setup.
Kunne også købe en ny router, men det kan være jeg løber i samme problem ..
Har på fornemmelsen det bare er et flueben der skal fjernes/tilføjes på min NAS :s
Af Frillen
mevl skrev:Pyh er godt nok på bar bund.
Overvejer at køre til elgiganten og bytte den til en WD TV Live, har bare på fornemmelsen den heller ikke fungere på mit setup.
Kunne også købe en ny router, men det kan være jeg løber i samme problem ..
Har på fornemmelsen det bare er et flueben der skal fjernes/tilføjes på min NAS :s
Har du prøvet at lave en filoverførsel fra din nas til f.eks. en pc for at måle overførselshastigheden eller prøvet at streame en film fra nas'en til en pc(windows media player eller andet - Med medieserveren aktiveret på nas'en) eller streame via DLNA direkte på dit TV fra nas'en?
Det er mere for at se om du kan få udelukket nas'en og evt. routeren som et problem!