Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Findes der en forklaring på, at mit samsung 46ES7005 "hakker" i ny og næ, når jeg ser fodbold eller håndbold? Det er ikke hele tiden, men det er sikkert at det kommer nogen gange i løbet af en fodbold- eller håndboldkamp.

Skal det sendes ind, eller er det forventeligt ved mit tv?
Brugeravatar
Af edinger
Beregningsfejl i algoritmen, når der indsættes kunstige billeder mellem de reelle billeder ved anvendelse af frame interpolation, hos Samsung kaldet MotionPLUS.

Har du slået alle "billedforbedringskredsløb" fra, jf. testen her på siden?
Af spader
Tak for dit svar. Jeps, jeg har indstillet kalibreringen, hvis det hedder det, ligesom på testen, du linker til. Er det normalt med dette problem i deres 2012 topmodeller, eller bør jeg klage over det?
Af JohnHansen
spader skrev:Tak for dit svar. Jeps, jeg har indstillet kalibreringen, hvis det hedder det, ligesom på testen, du linker til. Er det normalt med dette problem i deres 2012 topmodeller, eller bør jeg klage over det?
Jeg har et D8005 og havde også i starten problemer ala det du beskriver i sport. Jeg fandt ud af at det skyldes jeg kørte med Motion Plus slået fra.

Du kan eksperimentere med at sætte den til noget andet, f.eks. Tydelig/Clear. Siden jeg satte den til det har jeg ikke oplevet problemer.

Se mere i denne tråd (omend det handler om 2011 udgaven): http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... 056#157056
Af spader
Jeg har nu prøvet at slå diverse ting fra og til, men den hakker stadig. Er det naturligt, eller en fejl som skal rettes?
Af tge
der står mange guldkorn i tråden der henvises til ovenover.

jeg tror ikke dit nye tv er defekt , dette problem er kendt på nærmest alle 7 & 8 serie modeller , både mine tidligere B755 og D7005 havde denne sygdom.

på ES serien 7 & 8 ses det sjældnere men det sker.......
6 serien er fri for det (pga et andet chipset) , men har så andre problemer :-(

prøv med motionplus på brugertilpasset ,
slør på 10 og ryste på 4 , så kører det super , og man kan se film uden soap effekt , filmmode skal stå på film2 , og digital støjfilter auto , med disse indstillinger ser jeg aldrig fejlen mere :-)
Af spader
Ok tak! Film2 er det auto 2? Inde under film har jeg kun auto 1 og 2. Jeg ser analog kanaler, så det digitale filter spiller ingen rolle, gør det? Er der andre gode råd?
Af Gunraf
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... 8005-ghost

Her er også nogle indstillinger der kunne være værd at prøve. Ved godt de gælder ES8005, men flere steder har jeg kunne læse, at de skulle være stort set ens de to tv.
Mit ES8005 er ihvertfald godt med disse, og virker egentlig bedre end Flatpanels umiddelbart :)
Af spader
Tak for svaret. Jeg har prøvet indstillingerne, men det hakker stadig. Nogen andre råd, eller skal jeg bare leve med det? Det er flere gange i løbet af en håndboldkamp, og egentlig ret irriterende, men kan bære over med det, hvis det altså er normalt!?!? Ellers må det leveres tilbage...
Af Gunraf
spader skrev:Tak for svaret. Jeg har prøvet indstillingerne, men det hakker stadig. Nogen andre råd, eller skal jeg bare leve med det? Det er flere gange i løbet af en håndboldkamp, og egentlig ret irriterende, men kan bære over med det, hvis det altså er normalt!?!? Ellers må det leveres tilbage...
Det er ikke normalt, at billedet skal hakke.
Af Alfa
Kan det tænkes, at årsagen er et dårligt signal?