Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har søgt på Panasonic TH 42 PX 70 på EDB-priser og Tapeconnection er billigst, men på deres hjemmeside hedder modellen 71 i stedet for 70.
Bør man være urolig over det? F.eks. gider jeg ikke have en anden stander eller anden farve.

Mvh. Rasmus.
Brugeravatar
Af azrael
PX70-serien har indbygget DVB-T dekoder, mens *PV71* (bemærk V og ikke X) ikke har DVB-T dekoder, men ellers er identisk. Hvorfor Panasonic denne gang har valgt at ændre så meget mere på modelnavnet ved de vist kun selv... :)
Af clrawe
Nu vil jeg ikke være på tværs, men på hjemmesiden står "PX" og ikke "PV".

Men tak for svaret i øvrigt!!
Brugeravatar
Af azrael
Det er en fejl fra TCs side. De er jo heller ikke fejlfrie (og staver for øvrigt stadig receiver som reciever, selvom de burde vide bedre... :))
Af Ersgaard
Hej.

Det er IKKE en skrivefejl fra TC's side (altså PX vs. PV).
Deres 42 tommer hedder PX71, og er "næsten" den samme som PX70, som sælges andre steder herhjemme. 71'eren er blot en tysk/fransk udgave, hvorfor der ikke er dansk menu. DVD-tuneren skulle dog efter sigende understøtte danske ndertekster.

/Ersgaard
Af Gorm
Hej

Jeg ville lige sige at den tyske model sælges under navnet P?71. Det både står på skærmen og hyldeforkanten i mere end 2 tyske forretninger. Sjovt nok havde ingen af dem PX71.

Så der er nok tale om en 71'er med henholdsvis digital og analog tuner.
Brugeravatar
Af azrael
Hos Panasonic Tyskland kender man åbenbart ikke til en model PX71, men derimod er der nu kommet en TH-42PX730E på deres site.

Hvorom alt er, så er jeg ganske overbevist om, at de forskelle der måtte være mellem serie 70 og serie 71 er minimale og sikkert også irrelevante.
Af Zee
Se hvad Geco skriver på deres hjemmeside:
BEMÆRK: PX70 ER DEN DANSKE MODEL, HVOR DEN INDBYGGEDE DIGITALE DVB-T TUNER FUNGERER 100 % PÅ DET DANSKE DVB-T NET, MODSAT DEN PARELLELIMPORTEDE PX71, SOM IKKE FUNGERER 100 % !!!

14K er ok når det er inkl. DVD/HD optager. Mon man så kan få den uden optageren til 11K? :)
Af Ersgaard
Hej igen.

PX71'eren virker ganske fint på det danske DVB-T net, så det er noget vrøvl Geco oplyser. Jeg vil faktisk betragte det som vildledende.
En af mine gode venner havde en PX71'er med hjem fra Tyskland, og der er ingen problemer med den digitale modtagelse og understøttelse af undertekster. Som nævnt andet sted, så er der ikke dansk menu. Vi var lige et smut forbi et Panasonic center for at sammenligne PX71 og PX70, og umiddelbart kunne vi ikke se forskel. Om der så er nogle mindre synlige forskelle, skal jeg lade være usagt.
Den forklaring han fik ved købet i Tyskland var, at 71'eren blot var lavet til salg i Frankrig og Tyskland. Samme tuner og panel.
Hvis prisen herhjemme er den samme for de to modeller, ville jeg da også klart vælge PX70'eren. Ikke pga den danske menu, men det må være lidt lettere, at kunne kommunikere med Panasonic Danmark, hvis man af en eller anden årsag løber panden mod muren med den danske forhandler. Samtidig kunne man forestille sig, at en evt. reperation er lettere i Danmark.
Blot mit lille input.

/Ersgaard