Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af senil
Hej Alle,

I kender det sikkert- hvor fedt er det at have dvd-afspiller, satmodtager og andet udstyr stående på gulvet eller på en hylde under en spritny fladskærm som hænger helt ind til væggen og skinner.

Jeg kunne godt tænke mig at fysisk adskille enhederne, således at hardware som fylder evt. kunne stå i et køkkenskab. Kabler kan trækkes i væggen men remote vil jo ikke kunne følge med. Er der nogen som har løsning på dette? Jeg tænker at folk har en IR sensor/forlænget arm. Hvis ja, hvad og hvor kan det købes og virker det?

Endvidere, hvis jeg skærer en stribe ud af væggen for at lægge kabler ind- hvilke kabler skal jeg så lægge ind- har jo ikke take-two mulighed når først det er lavet. Hvad vil være fyldestgørende i forhold til fremtid? Jeg tænker højt: Scart, Antenne, HDMI...

Takker,

Senil.
Af obelix
Jeg har ikke et svar på dit spørgsmål.
Men ang ledninger i væggen, så ville jeg nok fræse et rør/flexslange fra elektrikkeren ind, så kan du trække dem bagefter og skifte dem efter behov.
mvh Rico
Af kristiansj
Eneste minus er at han da selv skal sætte stik på kablerne da du f.eks. ikke kan trække et scartstik igennem et elektrikkerrør (de er 16 mm. hvis jeg ikke husker galt).

Problemet ved selv at sætte stik i enderne er at der ikke skal meget til før noget signal forsvinder - som udgangspunkt er prefabrikeret kabler med stik altid bedre.
Af obelix
De fås altså også noget større, hvor meget ved jeg ikke.
Jeg har da været med til at støbe slange ned til at trække kabler under gulvet på ca. 50 mm.
Rico
Af centric
Mht IR øje kan du bruge Logitech Harmony 895. Det er en RF fjernbetjening hvor man kan købe IR senderne til, hvor du kan stille en inde i dit skab. Jeg mener der følger en IR sender med som standard, og flere kan købes ved siden af.
Af Bomber Bo
centric skrev:Mht IR øje kan du bruge Logitech Harmony 895. Det er en RF fjernbetjening hvor man kan købe IR senderne til, hvor du kan stille en inde i dit skab. Jeg mener der følger en IR sender med som standard, og flere kan købes ved siden af.
Kassen indeholder:
• Harmony® 895-fjernbetjening
• Oplader
• Strømadapter til opladeren
• Usb-kabel
• Et genopladeligt litium-ion-batteri
• Omformer (radio- til infrarøde signaler) og 4 infrarøde sendere
• Mulighed for at styre komponenterne uanset hvor de står
• Installations-cd
• Installationsvejledning

Men til 2.600,- så skal der jo også følge lidt med... ;;)
Af centric
Bomber Bo skrev:
centric skrev:Mht IR øje kan du bruge Logitech Harmony 895. Det er en RF fjernbetjening hvor man kan købe IR senderne til, hvor du kan stille en inde i dit skab. Jeg mener der følger en IR sender med som standard, og flere kan købes ved siden af.
Kassen indeholder:
• Harmony® 895-fjernbetjening
• Oplader
• Strømadapter til opladeren
• Usb-kabel
• Et genopladeligt litium-ion-batteri
• Omformer (radio- til infrarøde signaler) og 4 infrarøde sendere
• Mulighed for at styre komponenterne uanset hvor de står
• Installations-cd
• Installationsvejledning

Men til 2.600,- så skal der jo også følge lidt med... ;;)
Nu koster den også også "kun" 1600 kr. på nettet :D