Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lund65
Hej er der nogen der har erfaringer med dette tv? Jeg skal have nyt og er faldet over dette. Hang ellers meget fast i et Samsung UE40ES8005. Det jo et helvede fordi alle butikker hænger dem bare op og lader dem stå på fabriksindstillinger og så det umuligt at sammenligne. Eller skal jeg vælge noget helt andet? Max pris er 10K, størelse max 47". DNLA og WIFI
Af Lytoft
Jeg har været i samme vildrede. Havde tidligere et panasonic 37pv60 til at hænge på væggen.

Men lidt julebonus og ønsket om et større fjernsyn til stuen sendte mig igennem anmeldelser på nettet.

Egentlig stod valget mellem Panasonic 50" ST og LG 47LM660. Et ulige valg måske imellem plasma og LED/LCD.

Anyway i det her tilfælde blev forskellen direkte afhentning i Bilka og 1500 i forskel til fordel til LG. Bilka havde det til 6K.

So far er jeg fantastisk glad for tv´et taget mine behov og pris i betragtning. Altså efter at have "stjålet" kalibreringsopsætningen fra LM770 anmeldelse, for ud-af-æsken billedesetting er fantastiske ringe.

Mine behov er
# Sport (tennis, håndbold, fodbold)
# Serier 720p
# Lidt film 1080
# Streaming af youtube, div. film via DLNA til sønnike.

Og er faktisk blevet enormt positivt overrasket over hvor meget man kan få for pengene.

Sport om det er håndbold eller tennis kører uden at mine øjnene fanger nogle. problemer som jeg lidt frygtede ved LCD.

Det samme gælder også serier og film, selv sortniveauet synes jeg er rigtigt fornuftigt.

Til gengæld må jeg nok erkende at streaming delen kræver lidt tålmodighed, hvis ikke det var fordi sønnikes kiggere som regel strækker sig over ting der varer 20-30 min, så havde jeg nok mistet tålmodigheden. Alting tager tid, men når så først en film er sat i gang så kører det upåklageligt, selv streaming af HD videos fra YouTube kører den fint.
Af Lund65
Så har jeg et par spørgsmål, Kan den pause i en tv udsendelse og hvordan køre NETFLIX over WIFI.
Jeg har stået og set lidt håndbold på det ude i Bilka idag, og syntes det så rigtigt godt ud, og så er det endda kun i fabriksindstillingerne. En anden del jeg syntes taler for dette er at jeg syntes faktisk ikke at lyden er så dårlig. Ville sagten kunne leve med det uden en soundbar i første omgang.
Af Lund65
Det du skriver betyder det at den skal bruge tid for at "loade" fra usb inden den kan afspille?
Af Lytoft
Netflix: Pas, har ikke netflix, prøv at google.

Pause: Det skulle den vel som udgangspunkt godt kunne ifølge specs hvis du sætter en usb fætter i, men da jeg har TDC net går mit tv via HDMI også er det et no go.

Lyd: Jeg har lyden igennem en reciever, men ja lyder er OK til fx. sport og lidt youtube, men det er ikke optimalt hvis du vil se film og serier.
Af Lytoft
Pausen er for app til at starte op (internet, youtube). Og svartiden når jeg søger efter film til sønnike via samme.

Afspilningen via DLNA og USB kører ganske fint.
Af Tbent
Hvordan med kanal sortering er det muligt selv at bestemme kanal rækkefølgen ved en mauel installation eller kan man det under favorit kanaler.
Af lgowner
Tbent skrev:Hvordan med kanal sortering er det muligt selv at bestemme kanal rækkefølgen ved en mauel installation eller kan man det under favorit kanaler.
du kan ændre rækkefølge på kanaler men er der samme fejl på dvbc/dvbt kanaler som jeg har på dvbs, så vil måske se deres kanaler nummer ændres tilbage til originale nummer, da der kører en automatisk kanal opdatering i baggrunden som du kun kan slå fra via deres "hotelsetup" menu, som kræver service remote får at slå auto update fra lige nu.
Af Tbent
Godt at høre man kan redigere i rækkefølgen men hvordan gør man i praksis ...ja lidt dumt spørgsmål, men kan ikke finde noget om det i manualen og det er ikke lige til at gætte når jeg prøver mig frem, tror dog godt man kan slå kanal auto opdateringen fra i den nye firmware som jeg har opdateret til.
Af lgowner
selvom du auto søger på kanaler, så kan du lave en kanal redigering, og her kan du vælge at flytte/låse/skip kanaler . og der skal man så markere alle kanaler som man vil ændre på ved at trykke på OK, når man har valgt sine kanaler kan man så vælge farvet tast og udføre en operation. sådan fungerer det da her som vel er standard på smarttv editions.
Af fredizy
Hvilke TV har du LGowner? Jeg har et LM860 og jeg fatter ikke man fra LG kan lave så elendig en kanalsorterings feature. På mit tidligere Panasonic kunne det gøres af min gamle bedstemor på 90 år!

Jeg kan f.eks. ikke flytte kanalerne rundt, når de er markeret. Der sker bare ingen ting.

Det er muligt at lave en farvoritliste, men det er ikke muligt at zappe direkte i den. Kan slet ikke begribe det ikke er vigtigere for producenterne, at sådanne ting bare fungerer.
Af lgowner
jeg syntes nu ikke det virker dårligt, hvis bare de blev på sin plads (som du måske har læst om i anden tråd hvordan det løses)

Jeg går bare ind i Indstillinger->Opsætning->programredigering

her kan du jo vælge de kanaler du vil flytte ved at trykke OK, og så trykke på BLÅ og flyt dem hen hvor de skal være . du vælger minimum 1 kanal som kan flyttes eller flere af gangen.

at så deres auto opdatering ødelægger den orden man valgte kan jo så løses med den løsning jeg nævner i anden tråd.
Af fredizy
Mit problem er som følger.

Jeg markerer en kanal med "ok", herefter "blå" for at flytte. Når jeg så trykker "ok" igen for at placere kanalen sker der bare intet. Begge kanaler bliver stående hvor de var.

Det skal dog siges at manøvren virker af og til men synes kun det er på den første side med kanaler.

Kan det tyde på en software fejl eller?
Af lgowner
fredizy skrev:Det skal dog siges at manøvren virker af og til men synes kun det er på den første side med kanaler.
nr.2 rækker er radio (DVB) og 3 er analog tv, dem har du nok ingen af.

jeg har ikke prøvet at rykke på kanalerne på de faneblade, da jeg ikke bruger dem eller har noget der i 1,2,3 .. har brugt pc program og editeret liste og skjult det jeg ikke bruger.

tror desværre ikke nyere LG skærme har en løsning, da pc programmet beskriver fejlen som værende på LW og LM serien, så det er en general fejl/beslutning at autoopdatering og brugen af låste positioner ikke altid kan ændres, det er jo rimlig ringe og igen, hurrah for service løsning og hotelsetup som virker perfekt, når dvbs delen har 500+ kanaler, det var lidt at sortere på tv skærm.