Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer,

Jeg håber I kan/vil hjælpe mig. Sagen er den, at jeg skal have købt mig et fjernsyn, men det må ikke være alt for stort, da jeg har en lille stue (det skal hænge på en lille væg) og jeg ikke sidder så langt fra tv'et (ca. 2 meter).

Jeg er klar over, at jeg ikke kan få et fantastisk tv til under 3000, men det leder jeg heller ikke efter. Det jeg leder efter er:

- max 32" tommer
- max 3000 kr
- skal kunne vise fodboldkampe godt (uden at spillerne og bolden 'trækkes' ud over hele skærmen)
- det vil ikke være et tv, der bliver brugt voldsomt meget - mest til lidt fjernsynskiggeri ind imellem, film og fodbold
- det må gerne kunne holde nogle år, og derfor køber jeg ikke umiddelbart et brugt (jeg aner ikke så meget om de forskellige teknologier, der stoppes i tv'er)
- jeg vil helst, at tv'et ikke har en alt for stor ramme/kant

Hvis bare jeg havde en fornemmelse af, hvilke mærker der er gode (Phillips, Samsung, LG, Panasonic)..? Jeg har været i Elgiganten og spørge om råd, men jeg ikke helt, om jeg kan stole på deres salgssnak :)

Det skal helst kunne købes et sted, hvor det kan leveres, for jeg har ikke bil eller adgang til en.

Hvad skal jeg gå efter?
Af Bent odense
Hvis du gider at bruge søgemulligheder her på FLATPANELS.DK.Der kan du læse nogle tråde,Der netop omhanler køb af tv i den pris klasse.
Af CtotheL
Kære Bent,

Jeg har benyttet søgefunktionen... men jeg har ikke kunne finde svar. Hvis du kender til en tråd, der kan besvare mit/mine spørgsmål, må du meget gerne linke til den!

Jeg lover dig, at jeg har brugt lang tid på at kigge rundt på både denne side og på mange andre, før jeg lavede denne post, så det er ikke af dovenskab, den er kreeret. Tværtimod.
Af rkc
Hej CtotheL

Jeg ville bestemt gå efter den her.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK

Indstil den efter top modellen og du får super skærm for pengene.
kan findes billigere, har været på bud til under 3000,-
I 40" fåes den til 3495,-

Et godt tv med web browser og smart tv :) god jagt
Brugeravatar
Af edinger
CtotheL skrev:Jeg har benyttet søgefunktionen... men jeg har ikke kunne finde svar. Hvis du kender til en tråd, der kan besvare mit/mine spørgsmål, må du meget gerne linke til den!

Jeg lover dig, at jeg har brugt lang tid på at kigge rundt på både denne side og på mange andre, før jeg lavede denne post, så det er ikke af dovenskab, den er kreeret. Tværtimod.
• Billig fladskærm til 3.000-4.500 kr. (link)
Af PeterD
Kunne ikke være mere enig end rkc

--og edinger har så meget viden om teknologier mm. at man lytter/læser, når han skriver... ;)
Af CtotheL
rck: 1000 tak for svar - dejligt med noget konkret at gå efter. Den ser jo fin ud og ser ud til at opfylde krav, perfekt. Selvom jeg ikke helt ved hvad det betyder at 'indstille efter topmodellen' O-O

erdinger: Mange tak for link! Det ser jo ud til at være nogenlunde den samme skræm, som rck henviser til, der omtales pænt i den tråd. Er det mon generelt Samsung, man skal gå efter, hvis man vil have noget decent i den prisklasse, jeg kigger?

PeterD: Det lyder som meget fornuftige folk, så jeg lytter pænt efter :)

Samsung 32" LED Smart-TV UE32ES5505 kan jeg godt regne med at se fodboldkampe på uden at blive vanvittig (det er nok det jeg kommer til at bruge allermest til)?
Brugeravatar
Af edinger
CtotheL skrev:Samsung 32" LED Smart-TV UE32ES5505 kan jeg godt regne med at se fodboldkampe på uden at blive vanvittig (det er nok det jeg kommer til at bruge allermest til)?
Følgende passus i førnævnte anmeldelse tyder på, at skærmen har sine udfordringer på netop dette punkt:

"If you can see through the motion blur, you’ll be rewarded with very low input lag from connected games consoles and PCs."

Men du kan jo lade det komme an på en prøve. Det kan jo være, at du er mindre sart.

Ellers er der flere oplagte plasmaalternativer i prisklassen, som utvivlsomt vil kunne imødekomme dit behov, men som omvendt er udfordret på andre fronter.
Af CtotheL
erdinger: Det er rigtigt... men der vil vel være noget blur i den prisklasse? Jeg må vist ind og kigge hos hifi-klubben og bede dem sætte en fodboldkamp på :) Plasma fås vel ikke rigtig i 32" (eller derunder)?
Brugeravatar
Af edinger
CtotheL skrev:erdinger: Det er rigtigt... men der vil vel være noget blur i den prisklasse?
Korrekt.
CtotheL skrev:Jeg må vist ind og kigge hos hifi-klubben og bede dem sætte en fodboldkamp på :) Plasma fås vel ikke rigtig i 32" (eller derunder)?
Åh jo! Jeg havde lige for en stund glemt, hvilken størrelse vi taler om :)
Af rkc
Plasma fåes ikke i den størelse desværre :(

Men du sidder ikke tættere på end du kan bruge et 42"-43" plasma
2 mtr er ikke for tæt på efter min mening

Der findes lige nu 2 gode plasma til 2495,- panasonic x50 og samsung43E455
CtotheL skrev:Hej med jer,

Jeg håber I kan/vil hjælpe mig. Sagen er den, at jeg skal have købt mig et fjernsyn, men det må ikke være alt for stort, da jeg har en lille stue (det skal hænge på en lille væg) og jeg ikke sidder så langt fra tv'et (ca. 2 meter).

Jeg er klar over, at jeg ikke kan få et fantastisk tv til under 3000, men det leder jeg heller ikke efter. Det jeg leder efter er:

- max 32" tommer
- max 3000 kr
- skal kunne vise fodboldkampe godt (uden at spillerne og bolden 'trækkes' ud over hele skærmen)
- det vil ikke være et tv, der bliver brugt voldsomt meget - mest til lidt fjernsynskiggeri ind imellem, film og fodbold
- det må gerne kunne holde nogle år, og derfor køber jeg ikke umiddelbart et brugt (jeg aner ikke så meget om de forskellige teknologier, der stoppes i tv'er)
- jeg vil helst, at tv'et ikke har en alt for stor ramme/kant

Hvis bare jeg havde en fornemmelse af, hvilke mærker der er gode (Phillips, Samsung, LG, Panasonic)..? Jeg har været i Elgiganten og spørge om råd, men jeg ikke helt, om jeg kan stole på deres salgssnak :)

Det skal helst kunne købes et sted, hvor det kan leveres, for jeg har ikke bil eller adgang til en.

Hvad skal jeg gå efter?

En mulighed er også 32pfl3517 eller 32pfl4047 fra Philips. 4 serien synes jeg er bedre til sport i forhold til Samsungs 5005.
Af CtotheL
Bent odense og jones31: tak for de forslag også - dem tjekker jeg ud.

RCK: Nej, jeg sidder nok ikke tættere på end at det kunne lade sig gøre, men det kommer til at hænge på en ret lille væg, i en ret lille stue, i en ret lille lejlighed, så jeg vil helst ikke have et tv, der gør mere væsen af sig visuelt end højest nødvendigt :)