Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Makovi
Hej,

Jeg ville høre om der er nogen der har et Panasonic P50UT50Y, og hvilke indstillinger de eventuelt har på deres?

Synes nemlig ikke jeg er helt tilfreds med billedet på den, så kunne godt tænke mig at høre om der er andre der her justeret deres.

Har prøvet at søge på nettet for indstillinger, men synes ikke min model dukker op nogen steder.

Med venlig hilsen
M
Brugeravatar
Af edinger
Artiklen "5 tips til kalibrering" er altid et godt udgangspunkt (link) :)
Af Makovi
Hej Edinger,

Jeg synes jeg har prøvet at følge den guide du har linket til, men synes ikke jeg er helt tilfreds.
Og det kunne være der var andre med samme tv som havde fundet en god indstilling?
Af Makovi
Hej B&W,

Mange tak for linket!
De indstillinger der ligger derinde er for USA modellen, men der lå dog også en enkelt for den euro modellen. :)

USA modellen går eksempelvis op til 100 i kontrast, hvor i mod den Danske model kun går op til 60.
Så man kan ikke umiddelbart bruge de samme indstillinger.

Men jeg fandt en europærisk indstilling derinde og den har jeg ændret mit til, og den er egentlig ok :)

Dog har jeg et spørgsmål, eksempelvis TV2 News, der er nyhedsbjælken noget uskarp, er det normalt? Altså er det bare fordi signalet ikke er et HD signal?
Af B&W
Ja det med USA bemærkede jeg :)

Generelt vil jeg nok mene at det er modtagelsen af TV2 News og IKKE dit tv! TV2 News er nok en af de dårligste SD kanaler, hvis vi kigger på billedekvalitet.. Ville umiddelbart anbefale dig at vurdere skærmens performance på HD materiale :)
Af Makovi
Hej B&W,

Er glad for dit svar! ;)

Nu ved jeg nemlig det er TV2 News der er problemet ;)
For synes faktisk at det nu, efter de nye indstillinger, viser nogle ganske flotte billeder på HD kanalerne og film. :)

Så mange tak for dit link. :)