Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dumb
Hej,
jeg står virkelig med et dilemma og selvom jeg godt ved at man skal være forsigtig med at spørge andre til råds, da det ofte er subjektive meninger man får, så gør jeg det nu alligevel.

Jeg har i et stykke tid kigget på ovennævnte Sharp og har google'et en del omkring TV'et. Det har fået "Best buy" af avforums og generelt får det rigtig god omtale på diverse fora og så kan jeg faktisk godt lide at man ikke skal betale for 3D, stemmestyring, smartTV og alt muligt andet gejl, jeg overhovedet ikke kommer til at bruge. Tilgengæld får man 60" og så til lige under 10K.

Nu sælger Elgiganten så, fra næste uge Sony'en til 10K og så er jeg blevet lidt i tvivl. Som sagt er det på ingen måde 3D og andet "gejl" der lokker mig, men måske at det er et bedre TV, som så dog er 5" mindre.

Det der kan genere mig allermest ved et tv, er "judder/hakken" ved f.eks. panorering, så jeg er egentlig ude efter det TV som giver mig mindst og helst overhovedet ingen.

Jeg er som udgangspunkt ikke interesseret i anbefalinger af andre TV, men hvis nogen lige har det perfekte TV i den prisklasse, så hold jer da ikke tilbage (plasma er dog ikke muligt, da jeg har børn, som ikke slukker TV'et). Men udgangspunktet er gode råd ang. (eller endnu bedre, erfaring med) de to ovennævnte TV.

Mit brug er alm. tv, en hel del film (blu-ray) og ganske lidt PS3 spil, det er dog mest sønnen på 6 der spille, så inputlag betyder ikke det store.

Vi sidder min. 5 meter fra TV'et, så jeg mener sagtens vi kan have 60".

Min tvivl går vel i bund og grund bare på, om jeg får et bedre TV med Sony'en, rent billed mæssigt.

Alternativt skal jeg jo købe dem begge og bruge de 14 dages returret på at vurdere dem "side by side" :)

Mit nuværende TV er et Sony 46" EX1 (den med den trådløse boks) og det synes jeg ikke lider af "judder/hakken".

Ser frem til gode råd, vejledning og måske belysning af sider jeg ikke lige selv har tænkt på.
Af dumb
Har godt nok set Sharp'en hos Webhallen, men jeg vil gerne købe den i en butik i nærheden. Sjovt nok så sælger elgiganten.se den til samme pris som webhallen.
Af dumb
Nå, det blev Sharp'en (size does matter) :)

Fik det igår og har brugt indstillingerne fra Flatpanels anmeldelse af 836'eren.

Har fået set lidt TV og en enkelt film og er indtil videre rigtig godt tilfreds. Under rulleteksterne kan man godt ane lidt backlight bleeding, men jeg har ikke lagt mærke til det når jeg se film eller TV. Så indtil videre er jeg meget godt tilfreds.
Af Mic_skier
Super, tillykke med den. Sharp er flere gange set meget billigere i SE, forrige uge kunne man købe 60LE741 for cirka 8.800DKK. Hvis du kigger i www.minhembio.se er der flere der snakker om cluding, at man ligesom kan pudse (massere) skærmen med en blød klud og at det skulle hjælpe. Du må meget gerne skrive lidt mere om den, specielt om den er ok ved panorering. Mvh Michael
http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... pic=291444
Af dumb
Mic_skier skrev:Super, tillykke med den. Sharp er flere gange set meget billigere i SE, forrige uge kunne man købe 60LE741 for cirka 8.800DKK. Hvis du kigger i www.minhembio.se er der flere der snakker om cluding, at man ligesom kan pudse (massere) skærmen med en blød klud og at det skulle hjælpe. Du må meget gerne skrive lidt mere om den, specielt om den er ok ved panorering. Mvh Michael
Den hakker i hvert fald ikke ved panoreringer, det er selv en af de ting, jeg selv er meget "følsom" overfor. Jeg har ikke set det endnu, i hvert fald. Jeg tror det jeg kalder backlight bleeding er det samme som andre kalder clouding. Som sagt, så var det først noget jeg så, da rulleteksterne dukkede op, på sort baggrund. Filmen jeg så, havde en del natte/mørke scener og da lagde jeg ikke mærke til det. Så det er helt sikkert godkendt på det punkt. Men jeg har som sagt, kun set én film og lidt TV indtil videre.

Jeg har set at webhallen.dk og faktisk elgiganten.se, sælger den til 8700,-. Jeg spurgte elgiganten.dk om de ville sælge til samme pris, nu det alligevel kommer fra samme lager, men det ville de ikke. Så det blev købt til dk pris.
Af dumb
Mic_skier skrev:Super, tillykke med den. Sharp er flere gange set meget billigere i SE, forrige uge kunne man købe 60LE741 for cirka 8.800DKK. Hvis du kigger i www.minhembio.se er der flere der snakker om cluding, at man ligesom kan pudse (massere) skærmen med en blød klud og at det skulle hjælpe. Du må meget gerne skrive lidt mere om den, specielt om den er ok ved panorering. Mvh Michael
Efter et par dages film kiggeri kan jeg se at der er en del mere clouding end jeg først lagde mærke til. Jeg overvejede faktisk at pakke det ned igen, for når man først har lagt mærke til det, så ser man det i alle mørke scener. Men tro det eller lad være, efter en gang "massage" som ovenstående link beskriver, så forsvandt det faktisk 100%. Der er dog dukket lidt op igen, men slet ikke så meget som før og det er acceptabelt. Men jeg er lidt spændt på om det udvikler sig.