Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

En jeg kender har et ældre Philps 26PF3320 tv som er HD-Ready og med DVI-indgang. Har købt et kabel som går fra HDMI som passer i computeren og DVI i den anden ende, som passer i tv'et så hun kan få film fra computeren over på tv'et.

Problemet er at jeg kan kun få det til at virke hvis jeg indstiller opløsningen til 800x600 hvilket gør at billedet på tv'et er meget lille og er faktisk kun et lille tak større end computerskærmen.

Sætter jeg den på højere opløsning går billedet på tv'et væk og en lille boks kommer frem om at videoformat ikke er godkendt.

Se i øvrigt specifikationer for tv'et her: http://download.p4c.philips.com/files/2 ... ss_eng.pdf
Af lgowner
vælger du den rigtige hz, så kan du opnå 1024x768 . og den rigtige driver på pc'n til skærmen så du kan skifte til den opløsning.

men højere kommer du ikke via DVI iflg. manualen,
Af thg
Iflg. specifikationerne er max. opløsning for tv'et 1366x768 som jo er widescreen format.

Når jeg på computeren (en 1 år gammel Acer Aspire 5750) skal vælge opløsning for tv skærmen kan jeg kun vælge 1024x768 som jo ikke er widescreen format, så ja det lyder som om at jeg skal finde en driver, men hvor og hvilken?

Når jeg går ind på http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers for at finde en driver er der flere forskellige som har med skærmen at gøre, så man aner jo ikke hvilken en man skal vælge?:
AMD VGA driver
Intel VGA driver
NVIDIA VGA driver
NVIDIA VGA driver (Physx)
Af Corax
Du skal slå en HD funktion til, se på side 11 i den europæiske manual.

PC'en har en Intel GPU så det er Intel VGA driveren du skal bruge.

Jeg håber i får det til at virke.
Af thg
Det var allerede med HD funktionen til at jeg tilsluttede det!

Men det er jo klart nok at tv'et ikke vil understøtte et ikke HD format, så det må være computeren der er problemet, når den man ikke kan vælge den rigtige opløsning på 1266x768 så jeg vil da håbe at en opdatering (som jeg formentlig får gjort senere idag) vil give muligheden, men tvivler da meget på det.
Af thg
Har nu opdateret VGA driveren til nyeste fra Acer/Intel og det er det samme.

800x600 vil den max. køre og jeg kan vælge op til 1280x1024 som jo ikke er widescreen format og der siger den bare på tv'et "videofunktion ikke understøttet"