Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af c00l
Jeg er på udkig efter et nyt TV til rimelige penge, og efter hvad jeg kan læse mig frem til virker det til at man får meget for pengene hos LG af deres plasma modeller.

Men er lidt forvirret over de forskellige modelbetegnelser.

Har kig på denne LG 50PA550T som kan fåes til 4000kr, men efter hvad jeg kan forstå går den også under navnet LG 50PA5500? Så derved har jeg også fundet en model LG 50PA6500 til 5000kr, hvilket er en større model, er den så bedre og hvad er forskellen ?

Hvis man skal have en 60" af samme model serie, LG 60PA550T TV, så skal man lige betale lidt over 8000kr bare for 10" ekstra, det er da voldsomt, kan man ikke få det billigere andre steder?

Skal primært bruge det til film og konsol.

Hvad er forskellene på modellerne og hvad er bedst til prisen, vil maks give 5000kr.
Af lgowner
c00l skrev:Men er lidt forvirret over de forskellige modelbetegnelser.
de forskellige endelser på model er landekoder. så den 5500 serie har nok ingen DVBT2 , men så kan du finde en S model som har DVBS2 istedet osv..
de udenlandske modeller har heller ikke nordiske menu'r, som skal fixes ved ingreb, eller du må leve med tyskland/engelsk landekode.
c00l skrev:Hvis man skal have en 60" af samme model serie, LG 60PA550T TV, så skal man lige betale lidt over 8000kr bare for 10" ekstra, det er da voldsomt, kan man ikke få det billigere andre steder?
en 60" skærm til 8000,- ? næe, så skal du hellere se på panasonic's 65" så kan du tale om lidt dyrere, det her er peanuts :)
for ikke så længe siden var en 60" jo 30K dyrere, så du skal nok ikke betegne den som dyr, men så afhænger jo af din økonomi når du mener det måske.
Brugeravatar
Af edinger
Den holdning, du giver udtryk for – at 8.000 kroner er (for) meget for en 60" skærm – er årsagen til, at mange producenter bløder, og at Pioneer trods markedsledende teknologi måtte dreje nøglen om i 2009.

Der er simpelthen ikke sammenhæng mellem folks forventninger, og hvad de er villige til at betale for produktet.

Foraene flyder over med folk, som beklager sig over plasmabuzz og LCD-bleeding.

»Det er for dårligt og bør (let) kunne undgås i produktionsprocessen«.

Jamen det kan det da med stor sandsynlighed også. Men så længe masserne har pris som væsentligste parameter, bliver kvaliteten derefter. Desværre.
Af morten3460
Hej.

Jeg har samme overvejelse som dig vedr. disse LG Plasma TV. Det er ikke nemt at finde et sted hvor man kan se dem i funktion.

Har desværre ikke svaret på dit spm. - men venter også spændt på nogle reaktioner fra nogle ejere. De reaktioner jeg har set indtil nu på modellen 550 har været positive.

Jeg forstår så ikke rigtigt de øvrige svar - som jeg ikke rigtig kan se bibringer spørgeren nogen information.

mvh morten