Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg vil købe et nyt TV - og havde egentligt bestemt mig for at købe et Samsung ES 8005. Det er jeg dog gået væk fra, da jeg oplevede problemer med lyden. Se evt.: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=27934

Jeg var blevet forelsket i Samsung-modellen pga. det meget flotte design med den tynde ramme, og så fordi den har fået rigtigt fine anmeldelser (bl.a. på flatpanels.dk).

Nu har jeg så kig på Philips pfl 7007 t, som designmæssigt ligner Samsung-modellen rigtigt meget. Men er billedet ligeså skapt som Samsungs? Det håber jeg I kan svare på. Og er der nogen, der kender en guide til hvordan man bedst kalibrerer Philips-TV'et.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Troels
Brugeravatar
Af edinger
Skarpt?

Som det vil være flittige brugere af dette site bekendt, er Philips traditionelt kendt for overstyrede farver (som dog et stykke hen ad vejen kan tæmmes med de rette tweeks).

Så hvis det er det, du efterspørger, må svaret være ja.
Af hedegaarden
Skarpt, flot.. Kald det hvad du vil :) og tak for svaret.

Hvad er tweeks?
Brugeravatar
Af edinger
Tjek evt. denne tråd for en bedre forståelse af begrebet "skarphed".
Af 11lau
Hej Troels,
Jeg stod kort før jul i samme situation da forretningernes udsalgs tilbud begyndte at myldre ind :)
Har de sidste 3-4 år kigget på et 32" Philips PFL 8404 med ambilight og været rigtig godt tilfreds med den billedkvalitet som denne model leverer.
Der er selvfølgelig altid flere i familien der har en mening om hvad et nyt TV skal opfylde..... og således også her :D
Hvor om alting er havde vi efterhånden fået snævret udvalget ind til at det enten skulle være et Samsung 8005 eller Philips 7007 i 46"
Vi fandt et par forretninger hvor begge modeller sad på væggen ved siden af hinanden..... og når begge blev indstillet ens med farve, lys og kontrast var der faktisk ingen billedmæssig forskel for os der kiggede.
Det måtte derfor blive andre ting end det umiddelbart billedmæssige der skulle afgøre valget.
For Samsung talte 3 medfølgende fjernbetjeninger hvoraf den ene er en 7" tablet, inbygget skypekamera, bevægelse og voice control samt s-tuner.
Imod Samsung talte 3 medfølgende fjernbetjeninger hvoraf den ene er en 7" tablet..... O_O og ingen af dem virkede specielt lækre eller enkle at bruge til betjening i dagligdagen.
Imod Samsung talte også at den flotte designfod forhindrede at fjernsynet umiddelbart kunne drejes samt en noget flad lydoplevelse.

For Philips talte en lækker radiostyret fjernbetjening, Ambi light samt et i vores øjne lidt flottere design og en aldeles ok lyd da højtalerne er inbygget i foden.
Imod Philips talte, ingen indbygget skype, ingen indbygget s-tuner, ingen voice eller bevægelses kontrol.
Det endte med at blive et Philips og det har vi ikke fortrudt, det er bare et lækkert TV både på lyd og billedsiden også i dagligdagen og smart TV delen er mindst lige så velfungerende som Samsung eller andre......... og fjernbejeningen er nok den bedste vi har mødt 8)
Brugeravatar
Af edinger
11lau skrev:Vi fandt et par forretninger hvor begge modeller sad på væggen ved siden af hinanden..... og når begge blev indstillet ens med farve, lys og kontrast var der faktisk ingen billedmæssig forskel for os der kiggede.
• Hvad kan man bruge butikken til? (link)

• Testvideo i butikken (link)
Af Centine
11lau skrev: Det endte med at blive et Philips og det har vi ikke fortrudt, det er bare et lækkert TV både på lyd og billedsiden også i dagligdagen og smart TV delen er mindst lige så velfungerende som Samsung eller andre......... og fjernbejeningen er nok den bedste vi har mødt 8)
Hurtigt spørgsmål: hvordan oplever du hastigheden på menuerne, og har der været noget tegn på edge bleed?
Af hedegaarden
Hej Lau

Mange tak for svaret.. Og tillykke med købet :-)