Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har haft et Samsung 46 ES 8005 på prøve, men jeg har returneret det, da der var problemer med synkroniseringen af lyd og billede når jeg så HD kanaler. Det var som om lyden haltede 1/5 (eller deromkring) af et sekund bagefter billedet. Det er ikke noget man lægger mærke til ved første øjekast, men hvis man eks. lægger mærke til mundbevægelserne i en interviewsekvens, så er det ret tydeligt - og meget irriterende.

Jeg har googlet problemet og læst mig til, at det er et problem på flere fladskærms-modeller. Det er noget med at HD-signalet er meget tungt at sende, og derfor når lyden frem før billedet.

Mit spørgsmål til jer er, om I kender til nogle TV-modeller, hvor der er styr på disse problemer, eller hvor man selv kan justere lyden (forsinke den) i forhold til billedet.

Jeg valgte Samsung-modellen (ES 8005) pga. det meget skarpe billede (som jo også er fremhævet her på flatpanels.dk) og så pga. det lækre design med den helt tynde ramme. Så det er også de ting jeg går efter, næste gang jeg skal købe TV.

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak.

Mvh Troels