Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
pimp66 skrev:Så plasma med 3D er mere sårbar over for burn end plasma uden 3D? Jeg har aldrig ku lige 3D har prøvet det et par gang men synes ikke om det alligevel.. men hvis jeh vil købe plasma tv og skal bruge det til konsol spil så skal den vær uden 3D..
Problemet i den henseende – og det som mange river sig i håret over – er bare, at du ikke kan fravælge 3D, hvis du vil have 2D-kvalitet på niveau med det, som 3D-skærmene kan levere.
Af pimp66
ja det har du nok ret i.. så stå jeg i det problem med at jeg vil bare ikke have led tv til konsol spil fordi nu har jeg prøvet et par a dem og jeg synes at de har meget højt input lag.. det mange år siden jeg har prøvet plasma med konsol men den gang var der en del burn in. og monitor skærm er små synes..
Af 2 T ´er Uden H
Når det kommer til Indput lag på LCD tv så er det ofte de mange "billedeforbedrings" kredsløb der når de er aktiveret er den helt store synder, det er eksempelvis 100/200hz billede interpolation, advanceret skarphed m.m som bør deaktiveres i menuen for at opnå det bedste resultat, der er begyndt at komme LCD skærme på markedet nu med et relativt lavt indput lag, dog er plasma stadig de hurtigste, men igen et spørgsmål hvor kritisk anlagt øjet der ser er og hvad fordele ulemper man kan leve med :)
Brugeravatar
Af edinger
pimp66 skrev:ja det har du nok ret i.. så stå jeg i det problem med at jeg vil bare ikke have led tv til konsol spil fordi nu har jeg prøvet et par a dem og jeg synes at de har meget højt input lag.. det mange år siden jeg har prøvet plasma med konsol men den gang var der en del burn in. og monitor skærm er små synes...
Selvom plasma generelt betragtet er bedre til konsolspil – men også 'farligere' fsa. retention og burn-in (paradoks) – er LCD ikke nødvendigvis lig med højt input lag.

Samsung ES5505 udmærker sig eksempelvis ved et ret lavt input lag, jf. nedenfor.

HDTVtest skrev:
Samsung ES5500 (ES5505)

CONCLUSION – The Samsung ES5500 is a decent budget LCD-based HDTV, although it doesn’t excel in enough areas to get an all-out recommendation. Overall image quality is a step back compared to what we’ve seen from Series 5 in the past: in particular, we remember that the B550 (three generations before) featured a panel of comparable quality to those found higher up in the range, with less low-tone smearing, and on certain units, a full colour management system with near-perfect accuracy. Perhaps the addition of “Smart TV” features at this price point has forced compromises elsewhere?

The UE40ES5500′s biggest strength is surely its gaming responsiveness. If you can see through the motion blur, you’ll be rewarded with very low input lag from connected games consoles and PCs. In fact, some console users even find that a screen with inherent motion blur helps them better enjoy games with low frame rates (most games on the underpowered current generation consoles only run at 30fps) due to the “smoothed motion” appearance.

We’re not convinced that this is as good as £500 can buy, but if you can accept motion clarity which is low even by LCD standards, then you’ll be rewarded with decent colour accuracy, good contrast performance, and a good selection of web connected features.

Read full review

Billede