Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pimp66
Jeg har også overvejedet at købe den st50 til konsol spil og film.. Nu går jeg og tænker der kommer de nyere modeller og måske bliver den billigere.. Så ved jeg ikke om den bliver billigere end de 5000 kr..?
Af J.H.
Hej Peter

Tryk gerne en enkelt gang på din capslock tast inden du skriver på nettet igen :p
Af Lindberg
Står foran at skulle købe et nyt tv til et sommerhus, men det står først færdig i løbet af februar så det haster ikke. Overvejer kraftigt ST50, men er bange for at de store vinduer i stuen giver alt for meget lys i stuen til at ordenligt på et plasma. Det er stort lysindfald med 3-3,5 meter høje vinduer. Har ca. 6.000 at arbejde med. Men må se hvordan markedet ser ud om en måneds tid.
Af lgowner
J.H. skrev:Hej Peter

Tryk gerne en enkelt gang på din capslock tast inden du skriver på nettet igen :p
nok bare en ex medarbejder, som forsøger at få sit gamle sælger job tilbage. han skrev nok også med store ord, da han sagde op hos dem. (B O_O

alle er da glade for store gratis ord, selvom deres standard måske ikke er så lav som denne model.
Af zappedronningen
Peter har du personlig erfaring med Panasonic plasma 2012 siden du gang på gang anbefaler dem til sport og dermed "giftige" logoer? Eller er dine udtalelser baseret på dine erfaringer med en ældre (2010?) model, og hvad du læser i anmeldelserne? Jeg ved godt du ikke er meget for at tro på det, men vi er altså en del, der har store retentionproblemer med 2012 modellerne. Og jo jeg passer skam også godt på mine ting.
Af PeterD
he he..

det er en overskuelig måde at hjælpe alle dem som leder efter et GODT tv her i januarudsalget. der er jo UTALLIGE opslag om "hvilken slærm skal jeg vælge til 5000 kr. Jeg ser primært bold og bluray" hjælp. hjælp.hjælp.

ps. tak j.h. jeg fandt caps-lock tasten...MEN ELSKER ELLERS STORE ORD!

Har man stort lysindfald må man købe gardiner/persienner eller se om man kan vælge til anden side og opleve men kom ikke og sig at denne skærm ikke har været med i overvejelserne...
(PS. Bare et godt råd: Husk at gemme tvet væk, når I forlader sommerhuset...)

@pimp66 (Fedt navn men det skulle måske være @pimp 69.....??) Nå, Spøg til side. Tror næppe den falder til f.eks. 4000 eller 4500 kr. Skærmen er vel på vej i sit "karrieres efterår"..Det bliver nok ligesom G20'eren. Sidste pris lå vist på 6000kr. lang tid før den udgik. Introduktionspris 7500kr for en 42"...( Correct me if I'm wrong)

@zappedronningen: ærgeligt. nope. Mine erfaringer er med en 2011 model, men jeg har for 70% aktier i panasonic danmark :s og ELSKER GODT OG PRÆCIST BILLEDE, GODE FARVER OG SORTNIVEAU til en FORNUFTIG pris.....men hader også burn in. Line/Backlight Bleeding og skærme som ikke fungerer efter hensigten.
Af pimp66
Pimp69 er mere bøsseagtigt så nej tak.. ;) men nu når du ved en del om plasma + Panasonic, ved du så om det er gode ide at spil konsol på ST50..? Eller svare du bare med at gætte nej burn kan for komme.. :p spil som call of duty som har en del HUD på skærmen hele tid, altså mini kort osv.. fifa 13 som viser spiller navn på skærmen også hele tiden. Forresten jeg har D7005 synes bare at der er en del input lag til øjne..
Brugeravatar
Af edinger
pimp66 skrev:Pimp69 er mere bøsseagtigt så nej tak.
Jeg er heller ikke så meget til det der med jagt... ;)

Billede

"Anders er på jagt efter vilde kalkuner med sin gamle bøsse i de
nærliggende skove, men de er ikke så nemme at få på sigtekornet..."
Af Mysen
PeterD skrev: @zappedronningen: ærgeligt. nope. Mine erfaringer er med en 2011 model, men jeg har for 70% aktier i panasonic danmark :s og ELSKER GODT OG PRÆCIST BILLEDE, GODE FARVER OG SORTNIVEAU til en FORNUFTIG pris.....men hader også burn in. Line/Backlight Bleeding og skærme som ikke fungerer efter hensigten.
Dine erfaringer er med en 2010 model, der ikke har 3D panel..
Af zappedronningen
Mysen skrev:
PeterD skrev: @zappedronningen: ærgeligt. nope. Mine erfaringer er med en 2011 model, men jeg har for 70% aktier i panasonic danmark :s og ELSKER GODT OG PRÆCIST BILLEDE, GODE FARVER OG SORTNIVEAU til en FORNUFTIG pris.....men hader også burn in. Line/Backlight Bleeding og skærme som ikke fungerer efter hensigten.
Dine erfaringer er med en 2010 model, der ikke har 3D panel..
Ja det tænkte jeg nok. Og det er ifølge min begrænsede erfaring en helt anden sag. Sådan et havde min morfar også, og det er der med garanti aldrig taget den mindste smule hensyn til.
Brugeravatar
Af edinger
Ligesom det er problematisk at overføre positive erfaringer fra én model til en anden – særligt en model, som adskiller sig på noget så væsentligt som panelet – er det problematisk at overføre personlige, negative erfaringer og løfte dem op på et generelt niveau.

Retention forekommer, ja. Og det skal man selvfølgelig være opmærksom på, når man vælger paneltype.

Problemet skal hverken negligeres eller overdrives.

Derfor er det heller ikke udpræget elegant at verfe folks bekymringer til side med dumsmarte bemærkninger. Ligeså lidt som zappedronningens (personlige) historie ikke nødvendigvis bør afskrække folk fra at gå plasmavejen.
Brugeravatar
Af MigSelv
pimp66 skrev:Pimp69 er mere bøsseagtigt så nej tak.. ;) men nu når du ved en del om plasma + Panasonic, ved du så om det er gode ide at spil konsol på ST50..? Eller svare du bare med at gætte nej burn kan for komme.. :p spil som call of duty som har en del HUD på skærmen hele tid, altså mini kort osv.. fifa 13 som viser spiller navn på skærmen også hele tiden. Forresten jeg har D7005 synes bare at der er en del input lag til øjne..
Med de beretninger der dukker op på forskellige sites, kan konsolspil på plasma ikke anbefales ( anno 2010 og frem, og måske især 3D paneler ). Min egen personlige holdning, går så vidt, at jeg vil fraråde det.
Det eneste plasmapanel, der indtil videre får anbefalinger om ingen / eller væk på sekunder, er et Samsung i 6000 serien. Dette opfører sig også langt bedre end Samsungs egen topmodel, hvad retention angår. Om det er den specifikke model der har ydet over evne, eller det er en generel "feature", ved jeg intet om.
Af pimp66
Så plasma med 3D er mere sårbar over for burn end plasma uden 3D? Jeg har aldrig ku lige 3D har prøvet det et par gang men synes ikke om det alligevel.. men hvis jeh vil købe plasma tv og skal bruge det til konsol spil så skal den vær uden 3D..