Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har et Samsung Smart TV (PS50C7705) og er stødt ind i et lille problem som jeg håber en herinde kan hjælpe med :)

Jeg har en videofil (.mkv) som har 2 audiospor. Spor 1 er fransk og spor 2 er engelsk. Når jeg afspiller filen på min PC (via. VLC player) så tager den standard spor nr. 1 kører derfor med fransk tale. Jeg kan godt ændre spor undervejs og jeg har også fundet ud af at indstille VLC player til som standard at benytte det engelske spor hvis det er tilgængeligt og dette virker.

MEN når jeg afspiller filen på mit TV (delt via. AllShare) så benytter den spor 1 og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg kan ændre dette :/

Er der nogen som kan hjælpe mig på vej?

På forhånd tak.
Af Frillen
Nu har jeg ikke et Samsung TV, men et LG TV og der er problemet det samme ved MKV-filer med flere lydspor!
Problemet er dog ikke større end at du kan åbne filen i MKVmerge og enten fjerne det ene lydspor eller bytte om på rækkefølgen af dem og så gemme MKV-filen igen :)
Af Chaui
Sådan er Samsung, du vil heller ikke kunne vælge undertekster, da de ikke er Hardcoded på filen.

Vil klart anbefale og afspille via en medieafspiller istedet. Jeg blev træt af det ret hurtigt med mit Samsung TV.
Af JokerJ
Frillen: Jeg siger thumbs up og tusind tak for rådet - det virker super (omend det tager lidt tid med en 1080p blueray fil) :)

Chaui: Mht. undertekster så har jeg aldrig brug for at shoppe imellem dem. Jeg bruger det sjældent og hvis jeg gør er det altid kun engelsk (og de kan altid findes på subscene) så det er ikke lige et problem for mig, men tak for input.
Af Vindfeld
Øhh nu kan jeg ikke helt huske det, men hvis du trykker på tools knappen på fjernbetjeningen under afspilning af filmen, får du så ikke mulighed for at vælge et andet tekst spor??
Af Chaui
Det gør man ja, men samsung TV kan ikke læse Softcoded undertekster, det skal enten være Hardcoded eller seperate .srt filer