Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har fået et "sjovt" problem, som du måske også har oplevet?

Efter nykøb af LG HR929N (3D Blue Ray harddisk optager), og tilslutning til min Samsung TV (UE40ES8005), så har LG HR929N "overtaget" TV-kanalerne.
Altså forstået på den måde, at hvis jeg kun tænder for TVet, så kan jeg kun se en tilfældig kanal i 10sek. - 3min., før der kommer sort skærm og en meddelelse: "Der er intet signal".

Jeg har nu kun mulighed for at se TV, ved at vælge LG HR929N som kilde/indgangs-signal på TVet, og herefter skifte kanaler via kanal-omskifteren på LG HR929N fjernbetjeningen.

Jeg fatter det ik...

Jeg har også prøvet at pille antennekablerne væk fra LG HR929N, og gen-installere kanalerne på TVet, men problemet er stadig det samme.

Jeg fatter det ik...

Nogen herinde som har oplevet det samme, og/eller kender til en løsning?

MVH: FLJE
Af flatnesdam
Du har glemt at fortælle hvordan du har forbundet recorderen med TV'et. Kører antennesignalet gennem LG'en og derfra til TV'et? I så fald er det bedst at opsplitte antennesignalet så det går direkte til hver enhed. Recorderen påvirker antennesignalet både når den er slukket og tændt. Hvis TV'et får antennesignalet direkte burde recorderen ikke kunne påvirke det.

Har du forbundet recorderen til TV'et med et HDMI kabel? Jeg kan eksempelvis skifte kanal på min Samsung recorder via TV'ets (Panasonic) fjernbetjening hvis jeg ser TV gennem recorderen. Det gav anledning til nogen forvirring i starten.
Af andersch
det kan jo ikke undgås? jeg har det samme herhjemme bare med samsung afspiller i stedet..
Antennestikket går jo ikke i tvet men i afspilleren?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Split det inden det går i afspilleren, så du har to kabler.
Af OleA
Torben Rasmussen skrev:Split det inden det går i afspilleren, så du har to kabler.
Men det burde vel ikke være nødvendigt. Jeg har da aldrig gjort det med hverken VHS eller harddisk recordere?

Er det et specielt problem med moderne optagere?
Af jgr
OleA skrev:
Torben Rasmussen skrev:Split det inden det går i afspilleren, så du har to kabler.
Men det burde vel ikke være nødvendigt. Jeg har da aldrig gjort det med hverken VHS eller harddisk recordere?

Er det et specielt problem med moderne optagere?
Plejer er ved at være død hvad angår TV-signaler. Jeg oplever i hvert fald tit folk, der er begyndt at døje selvom det "altid har virket".

Der er i dag mange flere ting, der kan påvirke/forstyrre TV-signalerne.

Hvis jeg var dig, ville jeg splitte signalet op, og så burde problemet være løst.
Af flje99
Løsning:
At splitte antennekablet op INDEN det går ind i Harddisk optageren, og lade den ene split-del gå direkte ind i Harddisk optageren, og den anden split-del gå direkte ind i TVet, løste problemet! :)

Ikke mere fjolleri med, at Harddisk optageren styrede TVets kanaler ;;)

Tak allesammen :)

Af flje99
Torben Rasmussen skrev:Told you so...
Ja, det gjorde du nemlig. Tak igen :)
Krumme22 skrev:
Ved godt, at det er et ældre indlæg, men vil blot høre, hvilken splitter du har brugt ?
Har selv samme problem, men taber meget signal, da jeg forsøgte at splitte signalet ?
Forstår egentlig ikke at du har brug for at splitte signalet op, ved hjælp af en splitter ?
Kan du ikke istedet tilslutte et antenne kabel mellem - Antenne Out på HR929N og Antenne In på tv'et - er da det de tilslutninger er beregnet til :)
flje99 skrev:Hej.

Jeg har fået et "sjovt" problem, som du måske også har oplevet?

Efter nykøb af LG HR929N (3D Blue Ray harddisk optager), og tilslutning til min Samsung TV (UE40ES8005), så har LG HR929N "overtaget" TV-kanalerne.

Altså forstået på den måde, at hvis jeg kun tænder for TVet, så kan jeg kun se en tilfældig kanal i 10sek. - 3min., før der kommer sort skærm og en meddelelse: "Der er intet signal".

Jeg har nu kun mulighed for at se TV, ved at vælge LG HR929N som kilde/indgangs-signal på TVet, og herefter skifte kanaler via kanal-omskifteren på LG HR929N fjernbetjeningen.

Jeg fatter det ik...

Jeg har også prøvet at pille antennekablerne væk fra LG HR929N, og gen-installere kanalerne på TVet, men problemet er stadig det samme.

Jeg fatter det ik...

Nogen herinde som har oplevet det samme, og/eller kender til en løsning?

Så vidt jeg husker så er der en strømspare funktion som skal slås fra så tuneren stadig kan smide signal ud på ant out.
Kan ikke huske hvad den hedder dog, men det burde ikke være svært at finde i menu systemet.
RockMedØerne skrev:Krumme22 skrev:
Ved godt, at det er et ældre indlæg, men vil blot høre, hvilken splitter du har brugt ?
Har selv samme problem, men taber meget signal, da jeg forsøgte at splitte signalet ?
Forstår egentlig ikke at du har brug for at splitte signalet op, ved hjælp af en splitter ?
Kan du ikke istedet tilslutte et antenne kabel mellem - Antenne Out på HR929N og Antenne In på tv'et - er da det de tilslutninger er beregnet til :)
Grunden til at jeg gerne vil splitte signalet op, frem for at køre det direkte i harddiskoptageren og derefter i TV'et:

Signalet på HD-kanalerne bliver svagere samt at "Smart-funktionen" ikke kører optimalt.

Kører jeg derimod signalet direkte i TV'et kører begge dele optimalt, men så kan jeg ikke benytte mig at optagerfunktionen på harddiskoptageren, men kun bruge afspillerfunktionen.

Giver det mening ?