Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MJ71
Hej

Jeg har i et stykke tid mystisk nok haft en 6'eren HD kanal selv om den ikke er i min kabeltv-pakke. Det har jeg nydt i fulde drag da den viser Premier League!

Nu har jeg imidlertid anskaffet mit et nyt SamsungTV til min kælder hvor jeg også har en kabelindgang, i forventningen om at jeg også ville kunne se denne gratiskanal på det nye TV.

Men nej, jeg kan ikke se kanalen på det nye fjernsyn, selv om signalet vel burde være det samme....?

Den automatiske søgning finder 6'eren to steder. Det ene sted er signalet kodet (låst) og det andet sted står der "Svagt eller intet signal. Kontrollér antennekabelforbindelsen, og kontroller de lagrede kanaler".

Er der en af eksperterne herinde der kan forklare hvorfor jeg kan se kanalen på mit fjernsyn i stuen, men ikke i kælderen, og hvad jeg evt. kan gøre for at finde min yndlingskanal???
At ringe til kabeltv-udbyderen er jo ligesom udelukket ;-)
Af Bent odense
I din udvidehed.Troer du vel ikke nogle vil give dig god råd.Så du kan se en kanal på fri hjul.Og nogle kabel-tv udbyder har retsforfulgt for det samme.Du har måske ikke tænkt på,Når du skrive så noget på flatpanels.Så kunne det godt værer nogle der ikke skulle læse dette.
Af egj1975
Bent odense skrev:I din udvidehed.Troer du vel ikke nogle vil give dig god råd.Så du kan se en kanal på fri hjul.Og nogle kabel-tv udbyder har retsforfulgt for det samme.Du har måske ikke tænkt på,Når du skrive så noget på flatpanels.Så kunne det godt værer nogle der ikke skulle læse dette.
Det kan ikke være hans problem at kanalen slipper igennem. Hvis man selv er inde at pille i "skabet" og får en "gratis kanal" så er det ulovligt men hvis den ved en fejl kommer igennem så kan det ikke være hans problem. Jeg har selv oplevet en låst kanal komme igennem på et tv som jeg havde...det var periodisk. Ved skift af tv holdt det op...om det skyldes tuner i tv samt kanalafstand og eller kanal placering ved jeg ikke. Det filter som bruges til at lukke for de kanaler som man ikke skal modtage kan variere og også forringes over tid. Der er nok mange faktore som spiller ind i sådan et tilfælde. Af gode råd har jeg dog ingen af....for jeg ved ikke hvordan den kan slippe igennem eller opfordre til at se en kanal som man ikke betaler for. PS:Hvis jeg betaler for en 10Mb internet linje og jeg får 11Mb så ringer jeg altså ikke til min udbyder og klager over "problemet" (det samme princip)
Af Bent odense
Hvis han motager den pågælden kanal,Som IKKE hører til hans tv-pakke,Som han er bevist med han har.Og hvis kabel-udbyderne kan påvise at han modtager en anden tv pakke,Han ikke betaler for så kan han blive bonget for det.
Af MJ71
Tak for svaret egj1975.

Ud fra din oplevelse går jeg ud fra at det er fjernsyns-specifikt når sådan et tilfælde sker, og ikke noget med tv'ets indstilling. Så er der ingen grund til at at rode videre med det. Kanalen forsvinder nok snart igen alligevel.
Af Bent odense
Hvis man ser,en kanal der normalt ikke hører til ens tv-pakke.Så skulle det stå prøve kanal,Eller stå i din tv-udbyder INFO:kanal.Det er barer ikke en kanal der lige popper op mellem Frekvenser;
Af TOS
Jeg har det samme fænomen. Har Yousee grundpakke, fik ny fladskærm d. 28 december og i tilgift to kanaler fra mellempakken og en fra fuldpakken. Ren win-win ;-)
Og nej, jeg har IKKE fiflet med "skabet" i kælderen, behovet er ikke tilstede for 98 kanaler af stærkt svingende kvalitet. (bor i lejekaserne med enkeltstreng til hver lejlighed)
Har oplevet det samme for ca. 10 år siden da jeg fik et gammelt Finlandia billedrørsapparat forærende, der var også et par ekstra kanaler i tilgift.
Løsningen ser ud til at ligge i kvaliteten af tuneren, digital eller ej...
@ Bent fra Odense, der står hverken INFO eller TEST eller noget andet på billedet når jeg ser de specifikke kanaler. Det er fint nok at du kommenterer på dette, men prøv at beherske dig lidt, det er ikke din opgave at være moralens vogter :-)
Af Johnoc
Det har jeg også oplevet. Jeg havde engang kanal københavn, også til min store fornøjelse O_O , men den forsvandt efter jeg fik min yousee boks...