Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Latex
Latex skrev:
rejnholt skrev:Hej. Har den samme skærm - har du fundet den optimale opsætning som du vil deæe :-) ?
Som tidliger beskrevet står mine HD kanaler knivskarpe,mens resten er skod...
Har prøvet Rasmus indstillinger uden at det rykkede meget,ligeledes disse indstillinger der er beskrevet her under,som dog gav et bedre billede på nogen af kanalerne,men blev værre på andre,hvordan det ellers kan lade sig gøre..
Har efterhånden brugt 10 dage på at få det skudt ind uden det store held
Det får en uge mere,så ryger det retur hvis det ikke falder i hak
LG 50PA550T

Så lykkedes det at ramme de rigtige indstillinger, når man kikker gennem mine øjne..
Man må sige at jeg fik kamp til stregen af dette tv,men det gør man vel af de fleste..
Jeg valgte til sidst at smide alle guide/anbefalinger/gode råd/manual/ect.Ud af vinduet
Nulstille alt og starte fra bunden(suk)
En lidt nørdet guide,men sådan må det være
BILLEDE:
Biotilstand
Expert 1
Kontrast: 60
Lys: 41
Farvetone: G 28
Dynamisk kon: sluk
Støj re: sluk
Gamma :lav
Film tilstand: sluk
Farve om :standard
Kantforbedring :tænd
Expert mø: sluk
Farvefilter: sluk
Farve temp: kold
Metode:2 point
Mønster:udvendig
Point:høj
Rød:+25
Grøn: 0
Blå: 0
FARVESTYRING:
Rød
Farvemætning: -26
Farvetone: 6
Lystyrke: 0
Finpudser stadig,så der vil måske komme en update
Giv en tilbage melding..
Af Gamei
Jeg har også overvejet rigtig meget at købe dette TV.

Nu er tråden lidt gammel, så ville lige høre om du har fået fin indstillet dit billede endnu bedre? Eller om du har haft nogle problemer med Tv'et generelt? :)
Af Ham_Der_Hansen
edinger skrev:
stof skrev:Jeg har ikke brugt den metode som er i det link du har lagt, jeg har brugt en anden her på siden, hvor der er forskellige statier, som fortæller hvad man skal gøre osv.
Nu hvor Rasmus har gjort det nemt og lagt de optimale indstillinger op, er det da fjollet ikke at anvende dem.
Edinger, jeg kan sagtens følge dig, men det er ikke os alle, som går ind for det "korrekte" billede, da det oftes er yderst fesent i farverne, derfor er det vigtigste at man (i dette tilfældet brugeren selv) finder en indstilling, som lever op til hans/hendes behov og ikke nødvendigvis giver det tekniske mest korrekte billede.

Det er jo brugeren selv der skal kigge på det. Det må være det, der er de optimale indstillinger, at man kan starte med disse ekspertindstillinger, er helt fint - dem kan man altid tweake til ens egne behov.

Jeg går personligt ind for det frie valg til selv at bestemme, men det er godt at have et godt udgangspunkt.

Længe leve farver :-)
Af Latex
Gamei skrev:Jeg har også overvejet rigtig meget at købe dette TV.

Nu er tråden lidt gammel, så ville lige høre om du har fået fin indstillet dit billede endnu bedre? Eller om du har haft nogle problemer med Tv'et generelt? :)
Hej Gamei
Har prøvet forskellige indstillinger siden den tidliger beskrevet,og jeg har ikke kunne få billede bedre end de indstillinger.Engang imellem skifter jeg over til Farve temp: varm istedet for kold,når jeg syntes at de bliver for blå/grå i hoved.Ved kold står ansigtet meget skarper,altså kanten rundt om ansigtet står knivskarp,hvor mod den bliver en smule grumset ved varm temp,men det måske bare øjnene der ser.
Som du kan se er Rasmus og jeg jo ret langt fra hinanden ang.Indstillinger så det kan være du skal have en helt 3je indstilling eller en kombi af disse
Der har ikke været nogen problemer af nogen art.
Har afspillet et par film via usb nøgle på den indbyggede medieafspiller, og det virkede godt ingen hakkeri eller andre irretationsmomenter, men den tar ikke så mange formater.
Jeg må sige til den latterlige lave pris af 4000kr for et 50 T.Får du rigtig meget tv for pengene...Du kan rolig købe
Mvh