Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af plysgaard
Hej!

Har lige set Sony KDL-46HX753 til 6999kr i Fona

http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 0600123470

jeg har ringet rundt til andre TV-foharndlere for at spørge om de kunne matche tilbudet, og ham i Expert sagde at jeg bare skulle gå over i Fona og købe det der, fordi de helt sikkert taber penge på det... Det ved jeg så ikke om jeg tror på... men nok om det!

Mit spørgsmål går på om det er et dumt tidspunkt at købe lige netop DET TV på, når man ser på prisen i forhold til det udsalg som helt sikkert kommer her i de kommende måneder? Tror i at det vil kunne købes billigere inden for de næste 6 måneder?????
Af DavidHimself
Det er svært at spå, især om fremtiden ;) prisudviklingen er hurtig, men hvis du hele tiden spekulere i halve og hele år frem, så får du sQ da aldrig købt noget :p

Men når det så er sagt, så tror jeg bestemt ikke den er sjov at sælge til den pris... dustin har den dog også til den pris. :)
Af plysgaard
Jamen... du har fuldstændig ret! :)

Men de nye 2013 modeller kommer jo snart, såhhh er sgu ikke helt hooked på at slå til lige nu...
Af noxity
Du kan roligt regne med at de taber penge på det TV.

Det er efterhånden normalt, da det er en presset branche. De vil i stedet forsøge at sælge dig noget tilbehør for at holde pengene hjemme.

Det er vigtigt for en butik at have en ry for at være billig, det betyder nemlig at de har større chance for at du også vælger dem næste gang du skal købe noget.
Af Andersss
Butikkerne taber i sidste ende ikke penge på det. De får penge af en anden vej fra producenten hver gang de sælger et tv af det pågældende mærke. Desuden er sådanne kampagner tit "sponsoreret" af producenten selv. Lidt ala cash-back princippet som Philips har brugt.
Af DavidHimself
Andersss... du tror du ved en masser - det er også fint nok, men det er forkert ;)

Sony giver 2% i retail-fordele (mig bekendt)... det er det og det er 100% ikke nok å dette TV! Det eneste producenterne giver i ekstra støtte kan være til TV-reklamer eller andet markedsføring og dækker sjovt nok ikke tab på bundlinjen. Der er tit ikke nogle penge at hente alene ved at sælge 1 tv uden tilbehør eller andet lir!
Af Andersss
Siger skam bare det som jeg fik at vide af min chef da jeg arbejde i en elektronikafdeling...
Brugeravatar
Af MigSelv
noxity skrev:Du kan roligt regne med at de taber penge på det TV.

Det er efterhånden normalt, da det er en presset branche. De vil i stedet forsøge at sælge dig noget tilbehør for at holde pengene hjemme.

Det er vigtigt for en butik at have en ry for at være billig, det betyder nemlig at de har større chance for at du også vælger dem næste gang du skal købe noget.
Taber penge ? Knaldtilbud forhandles tit med producenten, især ved aftagelse af store partier.
Spørgsmålet er nok ikke om de taber penge, men snarere lidt mindre avance, og hvem der sætter avance til.
Men samtidig, som også nævnes, kan man sælge en tillægsforsikring og lidt kabler, har butikken intet mistet.
Af Bent odense
Det er da fuldstændig ligemeget hvad forhanler taber af penge på et tv.Hvis man kan få eks,SONY 46HX753 til 7999kr.Og har fået nogle gode test på AVFORUM og HDTVtest.Som er ud gangpunkt for valg af tv.
Af henriksen78
DavidHimself skrev:Andersss... du tror du ved en masser - det er også fint nok, men det er forkert ;)
hov hov nu skal du selv passe lidt på hvad du siger.
Det er lige nøjagtig som "Andersss"

jeg har selv været i branchen en gang. Uden jeg ved det med sikkerhed, tror jeg ikke det har ændret sig meget.

Hvis ikke producenterne hjælper med at få solgt "gamle" vare ud af butikkerne, så køber butikkerne ikke ny hjem. Der ligger trods alt mange penge bundet i varelageret.
Af Asp3200
Hvorfor købe SONY 46HX753 til 7999 når du kan få storebror 46HX755 til 7500 ??
Af DavidHimself
Jeg har været i branchen indtil forrige år og det er ikke som Andersss siger :)

Der er undtagelser hvor producenter har givet price-protection eksempelvis (det gælder typisk døende modeller hvor der er stort restlager hos distributøren) - ellers til at promovere en kampagne - det kan så godt være at butikken vælger at kanalisere dem ind på bundlinjen i stedet.
Sony som jeg sagde - giver retail-fordele (lige som eksempelvis Canon) men har aldrig i min tid været særligt fleksible med noget som helst andet.

Men det var ikke det diskussionen skulle gå på - det være mere for at aflive myten (som stadig eksistere mange steder) om at elektronikbranchen laver BOKSEN på deres varer! :)
Af Bent odense
ASP3200.SONY HX755 er ikke storebroer til HX753.HX755 er det sammen tv som HX753,Der er barer HX755 har DVB-S-2TUNER.
Af Asp3200
Kender godt forskellen på 753 og 755, men en forskel er der så storebror kan man da godt forsvare bent