Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fleebie
Hej

Jeg leder efter et fladskærmstv og mangler noget hjælp til skærm-junglen.

Jeg skal bruge tv'et til:
*Kabeltv - jeg har selector foran.
*Spil via PS2/PS3
*Alm. brug af computer.
*DVD-film

Så vidt jeg kan forstå, skal jeg gå efter LCD, da jeg skal bruge den delvist som computerskærm.
Jeg skal formentlig op i en 37" skærm for at få fuld udnyttelse af HDTV? 1080p?

Jeg leder efter en skærm der levere en flot billede, især når jeg ser tv. Jeg er ligeglad med mærket.

Hvor meget behøver jeg "pixel plus" (som Philips kalder det) osv, når jeg har selector foran?

Jeg leder som sagt efter det bedste "VALUE"-produkt. Og dermed ikke betaler dyre domme for en topmodel.

Hvad har I gode erfaringer med?

Prisleje: 9.000 - 15.000 kr.

Mvh Fleebie. Og fedt forum!
Af Zee
Se her angående nødvendigheden af 1080p: 1080p artikel...

Først og fremmest ville jeg gøre op med mig selv hvor stort et TV du har brug for. Som du kan læse i artiklen jeg henviser til skal du (i følge nogle) op i langt større størrelser for at få udbytte af 1080p.
Så måske skal du hellere kigge på hvor langt du kommer til at sidde fra TV´et og udfra det vælge at du f.eks. vil have 40-42", derfra er det lettere at anbefale bestemte TV modeller.

Jeg er enig i at LCD er et godt valg hvis du som du selv skriver skal bruge den til "Alm. brug af computer".

Pixel plus teknologien dækker såvidt jeg ved over nogle billedoptimeringsalgoritmer (fejlkorrikering osv.), og dem får du gavn af ligemeget hvad for et input du giver dit TV. Dog er det ikke noget jeg vil mene du specielt skal kigge efter når du leder efter et TV. Der er ingen standarder indenfor det område, "Pixel plus" er bare en marketingsterm Philips har fundet på, alle fabrikanter har hver deres navne og teknologier.

Det er rimelig meget du er villig til at afvige prismæssigt... Men hvis du f.eks. gerne lige vil give den lidt ekstra og komme op på 16.000,- synes jeg det her 40" TV fra Sony virker som et rigtigt godt køb:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=261119
Det vil jeg mene er et RIGTIG godt TV til pengene, jeg ville langt hellere have det end de tilsvarende TV Philips kan tilbyde til omkring 20.000,- ligemeget hvor meget Pixel Plus 3 de har osv. Det overskrider dog dit budget lidt, hvis det skal under de 15.000 ved jeg faktisk ikke helt hvad jeg ellers skal anbefale nu når det ikke skal være plasma.