Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gamei
Kan ikke rigtig finde så meget info omkring dette tv, eller finde bruger anmeldelser.
Er der nogen herinde der har erfaring med dette tv? Det kan købes i Elgiganten til 3999. Er det et tv der er værd at smide penge efter, det skal bruges på et værelse til tv og film fra bærbar over hdmi.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-47ls560t

Er der måske andet i den prisklasse og størrelse (4000kr) der kunne være bedre at smide penge efter?
Af 2 T ´er Uden H
Tv´et basere sig på et VA panel som godt nok giver et udmærket sort niveau, men jeg syntes tv´et er svært at indstille til et mere korrekt billede i samtlige billedeprofiler. Det er som om der er en overmætning af den grønne farve som er svær at stille sig ud af.

Imo er det ikke den bedste performer i det segment, istedet vil jeg nok hellere anbefale denne til det der lyder til at være behovet:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746310

Dette er dog såfremt du kan leve med de lidt begrænsede tilslutnings muligheder med 2 HDMI og ingen hovedetlf udgang, men ellers er der ikke tvivl om at man for meget tv for pengene :)
Af Gamei
Tak for svaret, rigtig godt :)

Det Tv har jeg nemlig også overvejet rigtig meget. Er bare bange for jeg ikke rigtig kan styre plasma, angående burn in osv :)

Men plasma er det ikke også godt hvis man ser meget sport? :)
Af 2 T ´er Uden H
Plasma har altid været gode hvad angår håndteringen af slør og hurtige bevægelser, så det er også fint til sport :)

Burn in er altid en ting der vil være risiko for med plasma tv, de er dog mest følsomme overfor det i starten, efter brug bliver det mere hærdet, dertil skal det siges at de billigere 2D plasma paneler har markant mindre risiko for det end de dyre top modeller med 3D der anvender en anden type fosfor.

Hvis man bruger sin skærm med lidt sund fornuft er det ikke et problem imo :)
Af Gamei
Rigtig mange tak.

Tror jeg vil satse på Lg plasma, endnu engang tak :)