Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Når man skal indstille sit TV så er der ofte en overordnet profil man vælger som det første.

På mit nye Sony 955 hedder denne indstilling: Valg af motiv eller Scene mode (engelsk menu)
Her kan man vælge imellem en liste af indstillinger kaldet Biograf/Cinema, Generel, Auto, Sport, Animation etc.
De gør forskellige ting ved billedet når man skifter imellem dem. Jeg antager at det er forud indstillede profiler. Det jeg så er i tvivl om er om det gør en forskel hvilken profil man vælger at bygge videre på med personlige indstillinger. hvis man indstiller alle indstillingerne ens på to forskellige Scene modes. Eksempelvis Sport og Biograf giver det så samme resultat billedmæssigt? Egentligt havde jeg forventet at det bare var nogle presets man kunne gemme forskellige indstillinger på, men når jeg ændrer i indstillingerne og skifter Scene mode, så følger indstillinger med, hvilket ikke giver mening for mig.

Det samme gælder for den indstilling som hedder Billedfunktion eller Picture mode (engelsk menu)
Den kan stå til Standard, Personlig og Kraftig.
Umiddelbart ser det ud til at Personlig giver et blødt mørkt billede, Standard giver et lysere og lidt skarpere billede og Kraftig giver et vildt farverigt og unaturligt skarpt billede.
Er der nogen som kan forklare lidt mere detaljeret hvad den setting går ud på?