Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af carllynebo
Hej alle,
så fik jeg mit første fladskærm p42ST50y!
Wow billedet sparker røv og ingen Buzz her (til dem som skulle være på udkig og tvivlende). Lyden har dog meget at savne, men det er jo ikke ualmindeligt for fladskærme, I guess.

Jeg er tilgengæld temmelig skuffet over Viera SmartTV delen, som nu er koblet op til min NAS.
Men langt de fleste DVDrips vil ikke afspilles via TV'ets SmartTV - især .avi filer kan ikke læses - selvom TV'et på papiret skulle understøtte dette...

Er der nogen som kan forklare hvorfor? - gør jeg noget galt.

Derudover havde jeg også (måske naivt) forestillet mig at kunne streame DR NU via internetbrowseren - men denne starter ikke op - (måske pga manglende Flashplayer??).
Har nogen en idé til hvordan det kan løses eller skal man ud i en medieafspiller ala Boxee, AppleTV etc.

Kunne være sjovt at høre jeres setup som ikke koster alverden.

På forhånd tak for deltagelse.
Af AkAFester
Tillykke med skærmen.

Det du skal være opmærksom på med .avi såvel som .mkv er at det er en container. Denne container kan indeholde mange forskellige video og audio streams. De er ikke begrænset til KUN mp3 eller KUN MPEG2 video. Der kan også ligge h.264, x.264, AC3, DTS osv. osv.
Kig derfor i manualen. Der er som regel en liste over de streams dit TV kan afspille.

Mht. DR NU så understøtter dit TV HBBTV. Som du kan bruge hvis du har kabel-tv(stofa?) eller egen gammeldavs antenne. Parabol udbyderne har det ikke pt.
Af carllynebo
Tak for indsigten.

Jeg får YouSee installeret på et tidspunkt - skal lige have trukket kabler først. Vil jeg da kunne tilgå DR-NU netstreaming?

Jeg vil undersøge mere om HBBTV.
Af AkAFester
DR NU ligger som HBBTV hos Yousee. Jeg mener det stadig ligger på kanal 100 eller på DR1. Når HBBTV er aktiveret (skal gøres i TV'ets menu) Kan du trykke på den røde knap for at kalde HBBTV frem.

God fornøjelse med det.
Af carllynebo
Bonus spørgsmål:

Hvordan får man så aktiveret .srt undertekster til streamede film (som understøttes) fra NAS'en?

Virker som om man bliver nødt til at tilføje en ordentlig mediaplayer til panasonics TV.