03 jan 2013, 12:22
Og jeg har nu ikke fortrydt mit køb........mit brun-in er næsten væk og tror det går helt væk med tiden! Men rentension er der skam! Havde nok valgt samsung pga. lav retension hvis det ikke var for den buzz-larm jeg hørte på en række udstillingsmodeller! Dog synes jeg Pana, havde bedre billede end Samsung plasma 2012, men det er jo en meget subjektivt mening! Men et er sikkert, jeg havde nok kiggede lidt mere på de Samsung hvis jeg havde samme viden som idag!
Men jo, til 25k skal fjernsynet være i top! Men vi snakker lidt "asymtoter" her, dvs. alt går mod 100% godkendt, men selv med det dyreste TV blvier det aldrig 100%, men jo dyrer/nyer kommer det tættere og tættere på! Altså, forsøger at srkive at det perfekte TV nok ikke findes og alle har fordele og ulemper!
Boogie skrev:Den indre flueknepper må gerne titte frem, når man bruger 25k. Det lader til, at du kender trådstarter og hvis han går op i billedekvalitet og tommer, er plasma altså et ganske godt valg. Retention og Burn-in er selvfølgeligt noget hø.Nope, kender ikke denne Kasper!
Nu vil jeg ikke promovere min egen skærm (og det gør jeg så), min lige netop disse problemer med nogle skærme havde min fulde opmærksomhed, da jeg selv skulle have ny skærm for nyligt. Derfor faldt valget på PS60E6505.
Jeg havde trawlet nettet for test og erfaringer og kom til den konklusion, at billedet var i top, gode farver, godt sortniveau, reference inputlag, god lysstyrke, minimal buzz og sidst men bestemt ikke mindst, at skærmen i følge flere grundige test var reference hvad angår retention og burn-in. Ingen af de test jeg har læst, kunne efter anstrengelser fremprovokere det mindste retention. Jeg har da også brugt skærmen i ca. 4 mdr. nu og har ikke passet på. Ingen problemer, selv efter mange timer på samme kanal, ikke en hentydning af retention.
Men ja, skærmen bruger noget mere strøm
Jeg vil stadig mene, at hvis man vil bruge 25k, så skal billedet også være i top. Jeg vil hellere leve med en risiko for retention (hvilket jo går væk igen) og endnu mindre risiko for burn-in, end at leve med en billedekvalitet der ikke lever op til forventningerne (og prisen)
Og jeg har nu ikke fortrydt mit køb........mit brun-in er næsten væk og tror det går helt væk med tiden! Men rentension er der skam! Havde nok valgt samsung pga. lav retension hvis det ikke var for den buzz-larm jeg hørte på en række udstillingsmodeller! Dog synes jeg Pana, havde bedre billede end Samsung plasma 2012, men det er jo en meget subjektivt mening! Men et er sikkert, jeg havde nok kiggede lidt mere på de Samsung hvis jeg havde samme viden som idag!
Men jo, til 25k skal fjernsynet være i top! Men vi snakker lidt "asymtoter" her, dvs. alt går mod 100% godkendt, men selv med det dyreste TV blvier det aldrig 100%, men jo dyrer/nyer kommer det tættere og tættere på! Altså, forsøger at srkive at det perfekte TV nok ikke findes og alle har fordele og ulemper!