Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sokrates
Nogen der har tips til kalibrering af Sony EX653?

Eller nogen der ved hvordan Tv's billede indstilles optimalt? Jeg har ikke kunne finde nogen "best settings" på nettet.
Af jesperkbh
Jeg overvejer at købe det tv men kan ikke finde anmeldelser. Kan i give et par ord med på vejen?
Af Kæbdnas
jesperkbh skrev:Jeg overvejer at købe det tv men kan ikke finde anmeldelser. Kan i give et par ord med på vejen?
Jeg har ikke haft det særligt længe, så det er begrænset hvad jeg har rodet med det.
Men mit førstehåndsindtryk er utroligt positivt, det virker som et godt tv til prisen især da det har indbygget wifi.(Som man tit skal bruge 500-800 kr på til en wifi-dongle)
Af Bent odense
hej jesper,jeg vil andbefale du går et step op i hx755-hx855.men det koster jo lidt merer. :)
Af Bent odense
kalibrrering af sony ex653.billedfunktion sport-baggrundslys 9-kontrast 80 -lys 50-farvemætning 55-farvetemperatur neutral-skarphed 0-støjreduktion fra-mpeg-støj auto-punkt-støj fra-motionflow standard-film tilstan auto 1 gamma 1-led dynamic control fra-auto light fra.se om du kan bruge det til noget.
Af jesperkbh
Bent odense skrev:hej jesper,jeg vil andbefale du går et step op i hx755-hx855.men det koster jo lidt merer. :)
Tak for dit svar men har ikke mere til formålet. Jeg kan dog få ex723 til samme pris man kan læse det er en ældre model. Hvad går jeg glip af hvad at købe i denne prisklasse?
Af Sokrates
@Bent Odense: Tak for tippet det prøver jeg. Har du indstillingerne fra nettet eller er det din egen favorit indstilling?

@jesperkbh: Bl.a. er Ex653 Google TV Ready, hvilket jeg ikke tror EX723 er.

Herudover tror jeg lyden er bedre på det nye tv. Det er pga. indbygget højtalere, at tv er lidt tykkere end 723'eren.

Jeg har nu haft tv'et en lille måneds tid og jeg er super glad for det. Man kan altid købe noget der er bedre til dyrere penge. Men til 4899 for 40" synes jeg det er en rigtig god deal.

Jeg synes det har et flot billede, og jeg kan rigtig godt lide at standeren (metalfødderne) er drejebar både vertikalt og horisontalt.

Vi bruger også youtube endel, hvilket er nemt med det indbygget wifi.
Af Bent odense
hej jesper, du skal slå til at købe ex 723 år 2011.det er et meget beder tv, der er et beder 100 hz system og et bedre bilede på den model.men så er det lige med internet det er ikke udviklet så godt. O_O
Af Bent odense
ja nogle indstillinger har jeg her fra siden.men kun midt 55hx855 og 40hx800.som jeg har lavet lidt om på.andgådne ex modelen har jeg indstillet nogle stykker. og det er efter ens øje hvad der best.man kan godt gå efter en kalibrerings report,og endrer på den, men det handler om hvad der er best for ens øje.
Af Bent odense
andgådne ex 653 og ex 723.der er ex653 xr 100 hz er lige med 50hz.og ex 723 er 100 hz,det var lige det jeg vil tilføje.
Af THM
Bent odense skrev:andgådne ex 653 og ex 723.der er ex653 xr 100 hz er lige med 50hz.og ex 723 er 100 hz,det var lige det jeg vil tilføje.
Hvilket vil sige at ex653 viser de billeder der er. Hvor ex723 tilføjer kunstige billeder imellem de oprindelige. Så længe motion flow er aktiveret;-)
Af Bent odense
neeeej jeg mener ikke hvad du mener med kunstig.100 hz er 100 hz.50hz er 50hz, den nye betegnelse i hz i sony er xr 100 er lige med 50 hz. xr 200 lige med 100 hz. men måske tager jeg fejl.
Af sich
Jeg har leget lidt med indstillingerne men er ret skuffet over TVet.

Billedet er flot så længe det står stille, men det ghoster meget ved bevægelse af SD indhold. Jeg kommer også fra Plasma, så måske er det almindeligt med LED tv?