Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andersch
Hej derude har et irriterende problem.

For at få lyd ud i mine højtalere, fra min gamle forstærker ( uden hdmi stik), har jeg købt sådan en digital converter.

Det fungere super når jeg ser tv på de fleste programmer, og det fungerer altid når jeg afspiller musik fra youtube, på tvet.

MEN så burde det da også virke på netflix? her er der bare ingen lyd i mine højtalere.

Hvad er problemet? Hvorfor virker det på youtube, og ikke på netflix?
Mit tv er et panasonic VT50.

Er jeg bare nød til at bide i det sure æble og købe en ny forstærker? med hdmi udgange? :(´
Brugeravatar
Af MigSelv
Forstår jeg det rigtigt, er der en optisk indgang i din receiver? Hvis, så forbindt tv'ets optiske udgang til din receivers optiske indgang.
På denne måde har jeg forbundet mit udstyr, og dette giver 5.1 digital lyd ( DD ).
Af andersch
der er ingen optisk gang i min forstærker?

Kun de normale røde og hvide jack stik halløjer.
Senest rettet af andersch 30 dec 2012, 22:51, rettet i alt 1 gang.
Af andersch
og hvad er grunden til at det virker på youtube, og normal tv kanaler, men ikke på netflix??? ;;)
Af steen6400
andersch skrev:og hvad er grunden til at det virker på youtube, og normal tv kanaler, men ikke på netflix??? ;;)
Netflix bruger måske et andet lydformat som din converter ikke kan klare. Kan du ikke skifte lydformat på Netflix og se om det hjælper? Eller tage lyden ud analog (høretelefon eller scart)?
Af andersch
Hvordan skifter man lydformat på netflix? Og det med horetelefonstikket fungere ikke. Og der er ikke noget der hedder scartstik, hverken i tvet eller reciever.
Vil det med garanti virke med en ny forstærker med hdmi. Indgange?
Brugeravatar
Af MigSelv
andersch skrev:Hvordan skifter man lydformat på netflix? Og det med horetelefonstikket fungere ikke. Og der er ikke noget der hedder scartstik, hverken i tvet eller reciever.
Vil det med garanti virke med en ny forstærker med hdmi. Indgange?
Der er både scart og analog lyd ud, der er scartadapter medleveret, og analog lyd er en del af component tilslutningerne.
Hvis lyddelen på Netflix er AAC, er det måske der problemet ligger med din A/D converter.
Af andersch
Ja det er korrekt at der følger scartadapter med osv, men som sagt har jeg prøvet det hele efterhånden..

Og er der nogen der ved hvordan man kan ændre lyden på netflix? hvis man overhovedet kan det?

Og er jeg sikker på at det kommer til at virke hvis jeg køber en helt ny reciever? med hdmi gange? :)