Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ap87
Hej

Jeg er brændt lidt varm på denne model fra philips, da det er af nyere model og den har de features jeg søger..

- 40"~ +
- ~7000kr(tilbud)
- Indbygget wifi!
- Record to usb!
- Lavt strømforbrug!

3 spørgsmål:

Men, umiddelbart har den åbenbart en irriterende langsom menu, ved nogle om det evt bliver fixet i en ny firmware engang?

Har læst noget om at Philips nyudviklede/fremtidige app's, kun virker på deres nyere modeller, vil det sige at nye app's om et år ikke vil virke på et 6900?? Hvis ja, hvilke mærker er "bagudkompatibel" i mange år?

Findes der andre LED's i samme prisramme, hvor billedkvaliteten er markant bedre og hvor langsomme menuer ikke er et problem?

pft!
Brugeravatar
Af edinger
ap87 skrev:Findes der andre LED's i samme prisramme, hvor billedkvaliteten er markant bedre?
Philips udmærker sig generelt ikke for sin billedkvalitet (bedømt ud fra de klassiske kriterier). Undtagelsen er (måske) 9000-serien, hvis pris/kvalitetsforhold dog gør modellen temmelig u-konkurrencedygtig.

Det burde derfor være en overkommelig opgave at finde en LED-sidebelyst LCD-skærm med billedkvalitet på minimum samme niveau som PFL6900 inden for prisrammen.
Af Gudik
Ang. dit spørgsmål omkring de langsomme menuer, så har jeg været i kontakt med Phillips (godt nok den danske, ikke hovedsædet) omkring dette, og der benægtede de at have hørt det som et problem at deres tv's var utrolig tunge i menuerne. (Til trods for de utallige emner omkring det på deres eget forum ::l )
Så de afviste at det var på tegnebordet at der skulle laves en update til at fikse dette.
Selv benægtelse er en skøn ting... :D
Af JesperAndersen
- et 40" Philips....til Kr. 7.000....der er mange andre, bedre alternativer derude....

Ja, deres menuer er tunge/langsomme...deres fj.betjeninger ringe.....billedet "forskruet" rent farvemæssigt...skærm lider typisk af linebleeding...mm
Af JesperAndersen
- glemte at svare på dit sidste/vigtigste spørgsmål; jeg ville bestemt gå "Samsung-vejen"
Af ap87
Tak for alle svarene

Har jeg ret i at samsung 6800 6900 eller 7000 er et bedre alternativ/et godt køb?

Kan dog ikke lige finde forskellen på de 3 modeller udover watt/cam?