Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cepo
Hej Flatpanels brugere , jeg står ( synes jeg selv ) i et lidt svært valg imellem disse skærme , har søgt og læst om disse men jeg bliver ikke klogere , så jeg følte mig
tvunget til at høre jer kyndige brugere om råd mellem lige nøjagtig disse skærme , jeg håber at få nogle ejereres meninger eller bare tørre fakta om valget mellem disse , da jeg er sikker på nogle af jer sidder med større viden end mig om forskellen i ren billedkvalitet på netop disse skærme.

jeg skal bruge over 50" og så melder sig vist andre spørgsmål såom clouding o.s.v

jeg kan ikke læse mig frem til et valg og det er nok nyttelyst at se dem i en forretning også .

venlig hilsen Cepo
Af THM
vil mene hx855 er bedst, det er også en nyere model, men der er nok ikke tale om en stor forskel.
begge er gode tv, så hvis sharpen kan fås billigere er den ikke et dumt valg...
Brugeravatar
Af edinger
De tørre fakta er netop, hvad du kan læse om på de ufarvede og kyndige anmelderes sites (Flatpanels, AVForums, HDTVtest m.fl.).

Værdien heraf vil altid være større end tendentiøs input fra tilfældige brugere.
Af Cepo
tak for jeres svar , men det fremgår ikke udfra testene hvilket et af skærmene der er at foretrække frem for den anden , jeg ved at det ene tv er ældre end det andet , men også at fremskridtet på det år måske slet ikke er så stort , og så er vi tilbage til spørgsmålet om mærke og deres rennome indenfor panel kvalteten disse mærker imellem , hvad jeg kan læse mig til har sharp fra sidste år fået award , men kan have tendens til det der clouding , omvendt er sony nyere skulle have mindre tendens til clouding dog , og igen hvor langt har disse mærker rykket sig , eller nærmere hvor langt sony har rykket sig på det år i forhold til sharps award fra sidste år og hvilke af disse paneler der er mest " stabile "

synes det er svært , eller går jeg i for små sko og vil jeg overhovedet kunne se forskellen ?

med venlig hilsen Cepo
Af Cepo
hej THM , den hælder jeg umiddelbart også til netop fordi panelet er nyere end sharps , men er rigtig i tvivl , og tak for svar
Af Cepo
edinger skrev:De tørre fakta er netop, hvad du kan læse om på de ufarvede og kyndige anmelderes sites (Flatpanels, AVForums, HDTVtest m.fl.).

Værdien heraf vil altid være større end tendentiøs input fra tilfældige brugere.

jamen mange tak edinger , jeg satser på sharp så

og godt nytår O_O
Af Cepo
Jeg lukker hermed tråden , og tak og godt nytår til alle :)