Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.
Sagen er den, at jeg skal ud og købe nyt tv. Men hvad skal jeg vælge? Er helt på bar bund i tv-junglen.

Kriterier:
- 46" eller over
- LED
- Pris: 6000-7000
- Primært brug: PS3 og tv.

Samtidig er jeg lidt i tvivl, om man skal gå efter dem som har 3D (3D Ready), men jeg er igen totalt på bar bund.

Håber I kan hjælpe mig.
På for hånd tak!
Af PeterD
Tja...Men du får næppe en bedre skærm til prisen end denne:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749388

Forudsat at du ikke har panoramavinduer i hele stuen..

Ved godt det ikke er LED, men hvis du vil have et godt BILLEDE er det plasma du skal vælge..Sørgeligt men sandt...

En mulighed kunne også være 50" UT50 til 6000 kr.

Men VIL du have LED skal du naturligvis vælge en LED skærm og gerne en testvinder, men så ryger prisen vel over 7000 for et 50"....
Af Bent odense
Det behøves ikke lige at værer en testvinder.Måske barer et tv der får en gode anbefalinger her på flatpanels.
Af 2 T ´er Uden H
Medmindre 3D er en vigtig funktion for dig som du går meget op i og nyder at se 3D indhold i det omfang det nu er tilgængeligt i dag, hvilket ikke er så meget (eller ivertfald ikke altid lige godt) så er det ikke en funktion jeg syntes du bør vægte i dit tv køb, imo er det mere en gimmick :)

Da du nu er fastbesluttet på LCD med LED, fremfor plasma så er her måske en kandidat:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2797931/ ... 505&sort=4

Fåes også i 50" udgave til 7299.

Modellen for blandt andet ros for et lavt indput lag til konsolbrug, udemærket sort niveau og har en fin film profil og kører blu-ray korrekt :)

Slør håndteringen er dog ikke den bedste når det kommer til for eksempel sport, men sådan er det så med tv køb om at opveje fordele og ulemper afhængigt af behov, det er også en god ting at sikre sig man køber fra et sted hvor man har en prøveperiode og returet hvis ikke man er tilfreds :)