28 dec 2012, 16:41
Skal have udskiftet mit gamle panasonic plasma tv til et nyt tv.
Jeg har været ekstremt glad for mit gamle plasma som nu er 8 år gammelt, så jeg overveje om jeg skal blive hos panasonic og plasma.
Lige pt har jeg to (og et halvt) primære behov, som tv´et skal dække
# Wireless afspilning af primært avi og divx til min søn fra vores NAS
# Sport hvor opdateringshastighed/skygger kan være et issue
# (Netflix streaming)
Ellers så skal det self. være full HD / godt billede generelt, men det er vel næsten standard idag?
Har pt kigget på to forskellige i 5000+ kategorien, men prisen er kun vigtig i den henseende at jeg gerne vil betale ekstra hvis jeg får noget ekstra i forhold til mine 2.5 points. Altså jeg er egentligt ligeglad med facebook aps og webbrowsning.
De to tv jeg har kigget på er henholdvis:
# Panasonic P42ST50Y (http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749388)
# LG 42LM640T (Bilka til 5400 incl. 500 gavekort).
Har også kigget på P42GT50Y, men det er jo self. også lidt dyrere. Også har jeg et sidste spørgsmål, kan jo se at strømforbruget er væsentligt større på plasma end på LED/LCD, er der nogen der har en tommelfingerregel for et 42" hvor meget det er i kr/år?
Alle input er meget velkomne?
Jeg har været ekstremt glad for mit gamle plasma som nu er 8 år gammelt, så jeg overveje om jeg skal blive hos panasonic og plasma.
Lige pt har jeg to (og et halvt) primære behov, som tv´et skal dække
# Wireless afspilning af primært avi og divx til min søn fra vores NAS
# Sport hvor opdateringshastighed/skygger kan være et issue
# (Netflix streaming)
Ellers så skal det self. være full HD / godt billede generelt, men det er vel næsten standard idag?
Har pt kigget på to forskellige i 5000+ kategorien, men prisen er kun vigtig i den henseende at jeg gerne vil betale ekstra hvis jeg får noget ekstra i forhold til mine 2.5 points. Altså jeg er egentligt ligeglad med facebook aps og webbrowsning.
De to tv jeg har kigget på er henholdvis:
# Panasonic P42ST50Y (http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749388)
# LG 42LM640T (Bilka til 5400 incl. 500 gavekort).
Har også kigget på P42GT50Y, men det er jo self. også lidt dyrere. Også har jeg et sidste spørgsmål, kan jo se at strømforbruget er væsentligt større på plasma end på LED/LCD, er der nogen der har en tommelfingerregel for et 42" hvor meget det er i kr/år?
Alle input er meget velkomne?