Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle. 8)

Jeg har et fladskærms-tv: LG 37LE2R, får tv-signalet fra YouSee's Samsung-boks, overført med HDMI, fungerer pt. upåklageligt.

Husets aktuelle dvd-afspiller, signalet overført med SCART, fungerede upåklageligt, indtil afspilleren stoppede med at virke. Det viste sig at transformatoren i afspilleren var i udu.

Jeg har sat en anden dvd-afspiller til - og det er her at der er dukket nye problemer op.

Ved afspilning af dvd'ere, signalet overført til fladskærmen med SCART, er billedet i sort/hvidt, ufuldkomment, lidt flimrende.

Jeg har testet SCART-kabel og dvd-afspiller koblet til en anden fladskærm - dvd-afspilning er upåklagelig, billedet perfekt.

Jeg har tjekket alle indstillinger på LG-fladskærmen, og det ser ud som at alle indstillinger er korrekte.

Så min foreløbige konklusion er at fejlen må ligge i LG-fladskærmen, men hvor?

Alle bidrag og kommentarer synes velkomne - jeg ved ikke helt hvordan jeg kommer videre med min problemsøgning.

På forhåd tak for hjælp og brugbare bidrag. :)
Af Mollelund
af hvad jeg lige ha set af dit problem og jeg er slet ikk nogen expert, men gætter da på det er dit fjernsyn det er galt med hvis alt virker fint på en anden skærm :P
Af Shortcut
Mollelund skrev:af hvad jeg lige ha set af dit problem....:P
Ja, det er også der jeg pt. er ved at lande O_O .
Et bud om at tjekke indstillingerne i afspilleren var en plettræffer! :-).
En raid i kælderrummet efter afspillerens fjernbetjening gav pote: fjernbetjeningen + tilgængelig manual på Sonys hjemmeside gav håb => ændrede indstilling fra 'standard' til 'rgb'.

Og så var der hul igennem :) .

Tak for hurtig og kreativ hjælp! 8)