Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg står lige pt og overvejer at købe nyt TV +42 tommer. Til max 6000 kr.
TV'et skal kunne klare Netflix, eller skal være til en rimelig pris, så man kan købe en PS3 (Elgiganten 1333) ved siden af, man så kan gøre det igennem istedet. Om det er den amerikanske- eller danske udgave af Netflix er irrelevant.

Har overvejet disse TV:

- Panasonic 42'' plasma (Kan ifølge Expert køre Netflix): http://www.expert.dk/da/TvVideo/led-tv/ ... 69899.aspx

- Philips 42'' LED (Ikke smart-tv, men vil så købe PS3 ved siden af)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 42pfl3207h

- Philips 46'' LED (Smart-Tv, men kan det gøre Netflix??)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 46pfl5527t

Mit spørgsmål lyder egentligt på:
Hvad er det bedste køb?
- Gør det noget at Plasmaen kun er HD-Ready, når det samtidigt kan køre en full-hd opløsning.
- Kan Elgigantens til 5999 køre Netflix selvom det er et Smart-Tv? Havde hørt nogle rygter omkring at Philips først lancerede Netflix i deres 2013 modeller.

Håber i kan give en hånd - jeg regner med at købe TV d. 27.
Af JesperAndersen
- er på ingen måde Netflix ekspert ( ej heller interesseret...), men rent TV/billedmæssigt er det påtænkte Panasonic ikke specielt godt. På mig virker billedet en smule "sløret"/uskarpt......Men til prisen er det ganske fint (- nej, fantastisk!), og ville til enhver tid vælge dette fremfor Philips 3207H.
Iøvrigt, ud fra specifikationsbeskrivelsen, så er Pana'en da Full HD (?)

Det andet Philips virker interesant - ikke mindst ud fra en "rabat-vinkel" - men vær mærksom på at det IKKE er et 400hz tv som angivet, det er reelt blot et 100hz som via backlight bliver kunstigt "scannet op". Ligeså skulle Philips fjernbetjeninger ikke være de bedste...

......om det var muligt, ville jeg nok prøve at kigge mig om efter et Samsung......
Senest rettet af JesperAndersen 26 dec 2012, 14:34, rettet i alt 1 gang.
Af nooler
Hej, og tak for det. Ja det er nu heller ikke fordi jeg er nogen Netflix expert, men sad og kiggede på det nogle timer den anden dag, og det er sgu en jungle.

Har også læst på google (eller herinde, det husker jeg ikke) at Philips først får Netflix pr 2013, men det kunne jo være at man havde mulighed for at indstille den til US versionen, og så køre det på den måde? Det kunne jeg ikke lige finde noget om nogen steder.

Ang Panasonic'en, så står der på Expert at det er et HD-ready tv, spm så har mulighed for at køre 1080p. En hurtig google søgning, fortalte mig at det vidst var meget normalt, og at jeg med ikke ville have nogle problemer, heller med mit kabel TV. Men hvad ved jeg

Nu skiver du Samsung - har du evt et eksempel på et Samsung TV der er til en knaldgod pris lige nu (max 6000)?

Hilsen Jakob
Af JesperAndersen
- umiddelbart kan jeg ikke lige hitte på et 46" Samsung til Kr. 6.000.....
Alternativt, ville jeg finde Kr. 1.000 ekstra og købe det Samsung Elgiganten har til Kr. 6.999

Men som skrevet tidligere, så får du også pokkers meget fjernsyn i det Panasonic plasma til Kr. 3.999.................................