Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Djaz
Hey, jeg håber på et godt tilbud i elgiganten på torsdag.
Jeg har 3 modeller jeg har kigget på.

Samsung ES8005 46" 8999 kr., hvis jeg står tidligt nok op :-D
LG LM760T 47" 9999 kr.
LG LM660T/LM669T 47" 7999 kr.

Det vigtige punkt for mig er pt smart-tv funktion.
3D er sekundært.

Jeg har haft LG før og har været rigtig godt tilfreds især da de har pasiv 3D, men jeg har fundet ud af jeg bruger 3D så lidt at det ikke skal være på baggrund af det jeg vælger mit tv længere.

Er det et åbenlys valg og håbe for mig selv jeg kan få Samsung ?
Hvis jeg ikke er så heldig at få et til den pris, er 760 så de 2000 kr prisforskel værd til 660/669 ?

Håber på hurtig hjælp :-D

GLÆDELIG BAG JUL :-D
Af Bent odense
Du kan starte med at læse tests af disse tv"er her på fl.Men hvis du har været godt tilfres med lg.Hvorfor ikke lg igen.Men læs test af samsung og lg,Og vælge hvad du vil have. :)
Af polski12
Begge to er go men jeg vil tá samsung .....jeg har selv den model :D grund til jeg vil ta samsung pga mange ting kommer først til samsung plus du kan opgradere (kit) op. Til 4 år også syns deres designe er pisse nice :D
Af lgowner
polski12 skrev:grund til jeg vil ta samsung pga mange ting kommer først til samsung plus du kan opgradere (kit) op. Til 4 år også syns deres designe er pisse nice :D
det er nu altså LG som får de "mange ting" først her. du har ikke passiv 3D, LG var først. Du får ikke GoogleTV først, det var også LG. du får ikke magic remote som wii, det var LG som bragte den først. ny teknologi præsenteres på LG skærmene først. og så er der lige din opgraderings kit løsning, glæder mig til at se folk få det ud af den som de ønsker. OLED med bedre og tyndere display, mindre strøm forbrug eller bare nyeste software som kræver dual core cpu , eller måske bare 4K panel. Måske bare googletv, den burde Samsung udgive istedet for Bada på deres næste skærm, så kan det være deres kit virker, resten må du købe ny skærm for at få det.

bare tænk hvis nokia solgte deres 8210 med denne 4 års sikring imod ny teknologi, tror du selv du kunne presse noget at det nuværende ind i en 8210 uden at du skulle købe en ny model.
Af BudZa
lgowner skrev:
polski12 skrev:grund til jeg vil ta samsung pga mange ting kommer først til samsung plus du kan opgradere (kit) op. Til 4 år også syns deres designe er pisse nice :D
det er nu altså LG som får de "mange ting" først her. du har ikke passiv 3D, LG var først. Du får ikke GoogleTV først, det var også LG. du får ikke magic remote som wii, det var LG som bragte den først. ny teknologi præsenteres på LG skærmene først. og så er der lige din opgraderings kit løsning, glæder mig til at se folk få det ud af den som de ønsker. OLED med bedre og tyndere display, mindre strøm forbrug eller bare nyeste software som kræver dual core cpu , eller måske bare 4K panel. Måske bare googletv, den burde Samsung udgive istedet for Bada på deres næste skærm, så kan det være deres kit virker, resten må du købe ny skærm for at få det.

bare tænk hvis nokia solgte deres 8210 med denne 4 års sikring imod ny teknologi, tror du selv du kunne presse noget at det nuværende ind i en 8210 uden at du skulle købe en ny model.
Samsung har smart remote, google tv er et flop og samsung er de eneste der leverer netflix i 5.1 plus hbo.
Af lgowner
BudZa skrev:Samsung har smart remote, google tv er et flop og samsung er de eneste der leverer netflix i 5.1 plus hbo.
Spørgsmålet og mit svar var på hvem som kom først med nye løsninger, ikke om de floppede var eller var døde før ankomst. så samsung har nok fået mere af det nu, bare ikke først.
Af Djaz
Jeg har læst de 2 test inden jeg lavede den første post.
De har jo begge fået flatpanel award 2012. Så når alt kommer til alt skal jeg så forstå det sådan at begge tv er lige gode og i begge tilfælde for jeg et rigtig godt tv som jeg ikke vil fortryde om 1 mdr ?
Jeg er ligeglad hvem der kom først med div. ting, for mig drejer det sig kun om de 3 tv jeg har skrevet om.
Af polski12
Tillykke med din samsung 8 serie :) el lille forslag køb dig en NA's. Så du kan køre dlna så du kan streame musik film og billeder til tv ...det pisse smart :)
Af lgowner
Djaz skrev:Så når alt kommer til alt skal jeg så forstå det sådan at begge tv er lige gode og i begge tilfælde for jeg et rigtig godt tv som jeg ikke vil fortryde om 1 mdr ?
Jeg er ligeglad hvem der kom først med div. ting, for mig drejer det sig kun om de 3 tv jeg har skrevet om.
du skal vælge det du selv syntes bedst om. det er rigtig surt at sidde tilbage og være irriteret over design, funktionerne eller bare at billed ikke er perfekt, for du måske ikke er til korrekt billeder, hvor de er mere mat end blærefarver som i butikken.

nyere skærme har jo snart ingen ramme, så det er foden som er vigtig når du ikke hænger det op. Vælger du så at hænge det op, så kan det være logo på skærmen som afgør designmæssigt om du vil se på eller have et hvor det skjules bedre.

jeg ville klart holde mig til LM760 serien, det er klart det bedst valg ud af dine 3 muligheder.
Af Djaz
lgowner skrev:
Djaz skrev:Så når alt kommer til alt skal jeg så forstå det sådan at begge tv er lige gode og i begge tilfælde for jeg et rigtig godt tv som jeg ikke vil fortryde om 1 mdr ?
du skal vælge det du selv syntes bedst om. det er rigtig surt at sidde tilbage og være irriteret over design, funktionerne eller bare at billed ikke er perfekt, for du måske ikke er til korrekt billeder, hvor de er mere mat end blærefarver som i butikken.

nyere skærme har jo snart ingen ramme, så det er foden som er vigtig når du ikke hænger det op. Vælger du så at hænge det op, så kan det være logo på skærmen som afgør designmæssigt om du vil se på eller have et hvor det skjules bedre.

jeg ville klart holde mig til LM760 serien, det er klart det bedst valg ud af dine 3 muligheder.
Dit valg hvad er det basseret ud fra ? Smart funktion ? magic remote ? billede ? og hvad med prisen 9999 kr kontra Samsungs til 8999 kr der er incl tablet ?
Af lgowner
tablet'n giver jeg ikke meget for.

om billed kvalitet , så bliver det en kontant debat om hvad man foretrækker, og det er dig som skal se på det, så rådgivning på billed kan fejle så let som det kan være godt at lytte til.

SmartTv delen kan du jo så måske forbedre på nyere samsung modeller, hvis heldet er med dig og teknologien lader deres kit fungere der.

du kan kun læse og benytte de tests du finder rundt omkring, er du til film og gode billed, så er det nok LG iflg tests, er du til spil og sport, så er det samsung som vinder der.
det er balancen du selv vælger.
Af Djaz
hehe ja det er jo mere eller mindre det eneste jeg bruger det på.
Men vil tro det er 70% film/serier og 30% sport/fodbold.
Mit budget er 9000kr, så jeg skal lige have fuld klarhed på om jeg skal ud og slå en gammel dame ned og skaffe de sidste 1000 kr for at købe LG :-p(just kidding)
Af lgowner
på smarttv delen finder nok kun svaret i butikken hvor du selv har fjernbetjening i hånden og prøver det.

om det så tager 2 el. 3 besøg i butikken, så er du sikker på den del er afprøvet og du nok selv har besluttet hvad føles bedst.