Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige haft mit Samsung 46" 7005 tv på værksted, hvor en del af kabinetter er blevet udskiftet. Nu er det kommet tilbage men kan nu ikke få forbindelse til mit trådløse netværk.

Jeg har prøvet med automatisk og manuelt tilkobling af adresser.
Jeg har ikke prøvet med et kabel, da jeg ikke har så lange et kabel.

Jeg kan se at fjernsynet nu har en anden MAC adresse - er det normalt at den skifter, jeg troede det var en hardvare ting.

Jeg har fin dækning at netværket på både ipad og mobil.
adwerk skrev:Jeg har lige haft mit Samsung 46" 7005 tv på værksted, hvor en del af kabinetter er blevet udskiftet. Nu er det kommet tilbage men kan nu ikke få forbindelse til mit trådløse netværk.

Jeg har prøvet med automatisk og manuelt tilkobling af adresser.
Jeg har ikke prøvet med et kabel, da jeg ikke har så lange et kabel.

Jeg kan se at fjernsynet nu har en anden MAC adresse - er det normalt at den skifter, jeg troede det var en hardvare ting.

Jeg har fin dækning at netværket på både ipad og mobil.
Hvis fjernsynet har fået en anden mac adresse, er du så sikker på det er dit fjernsyn du har fået tilbage?
Af adwerk
Jeg går da ud fra at det er mit tv jeg har fået igen. Serienummeret er det samme, men det andet ville da give en god forklaring på den manglende netforbindelser og den nye MAC adresse.

Kan man ikke ændre MAC adressen på netkortet?
Af JLyng
adwerk skrev:Jeg går da ud fra at det er mit tv jeg har fået igen. Serienummeret er det samme, men det andet ville da give en god forklaring på den manglende netforbindelser og den nye MAC adresse.

Kan man ikke ændre MAC adressen på netkortet?
Nu ved jeg ikke hvem din internetudbyder er, men jeg har Stofa og her kan man selv ændre hvilke enheder der skal have adgang til det trådløse netværk via MAC adressen, og hvis en af mine enheder fik ny MAC adresse ville denne enhed heller ikke have adgang til nettet før at MAC adressen blev rettet.

Prøv at besøge din udbyders hjemmeside og se om ikke du kan finde noget hjælp.

Det kan være at et helt modul på dit TV er blevet udskiftet og at det er derfor du nu ser en ny MAC adresse.

Glædelig Jul
Af adwerk
Jeg har være inde i fullrate modem/router og oprette tv'et men uden held. En dag her i jule vil jeg slæbe tv'et ned i kabel afstand af modemet/router.

Jeg syntes bare at da jeg købte tv'et var det bare søg efter netværk og så virkede det.
Af JLyng
adwerk skrev:Jeg har være inde i fullrate modem/router og oprette tv'et men uden held. En dag her i jule vil jeg slæbe tv'et ned i kabel afstand af modemet/router.

Jeg syntes bare at da jeg købte tv'et var det bare søg efter netværk og så virkede det.
Du har ret, det lyder mystisk.

Jeg kan se at Stofa har ændret det så man ikke længere behøves at rode med MAC adresser for at blive forbundet trådløst til internet.

Jeg håber at du finder en løsning på problemet.
Af adwerk
Nu har jeg haft et langt kabel på fra tv til router, og her er der ingen problemer med at få netforbindelse.

Har prøver lidt justeringer med MAC adresser dog uden held.

Jeg må nok desværre igang med forhandleren igen og hører og ikke bare jeg kan få mit "eget" tv igen.