Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af -jacob
Da jeg var ude at jule shoppe igår, kom jeg forbi Sony Centret i Rødovre, så jeg tænkte, jeg smutter lige ind forbi og ønsker god jul. Det ku jo være der var kommet noget nyt og interessant.... Og det var der.
De havde sat Sonys nye 84" 4K skærm op, og den er godt nok imponerende, men det er prisen også, så alt håb om en ny investering er på forhånd udelukket.

Jeg var meget spændt på hvordan den klarede at opskalere almindeligt tv til 4K.

SD materiale har det samme problem som på nuværende HD skærme, især hvis det er meget komprimeret... hvilket det jo som regel er.
Til gengæld var jeg overrasket over hvor godt HD kanalerne stod, man kan selvfølgelig godt se forskel på ægte 4K, og opskaleret HD materiale, men jeg synes faktisk at HD er fuldt tilfredsstillende, så man kan sagtens bruge sådan en skærm med nutidens TV materiale....hvis altså man lige har ca 200.000kr man ikke skal bruge til noget.

Jeg har aldrig følt at 3D var godt nok til at gøre noget positivt for en film, så det har ikke interesseret mig. Men da jeg fik AVATAR demonstreret i 3D tog jeg mig selv i at tænke. Det her kunne jeg godt vænne mig til. Det er første gang det virker godt nok til faktisk at berige filmen, og gøre den til en større oplevelse. Det hjælper også at det nu er passivt 3D, så brillerne er meget mere behagelige at have på, og der er ingen problemer med crosstalk.

Glædelig jul til alle

Pas på hvis i tager derned og kigger, min 55" er pludselig blevet meget lille.....

:( :(