Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomas_fogh
Jeg har fået udsalgsreklamer... ;)
Toshiba'en er kun 50 Hz og "HD Ready", men tak for forslaget...
Af Supergris
thomas_fogh skrev:Jeg har fået udsalgsreklamer... ;)
Toshiba'en er kun 50 Hz og "HD Ready", men tak for forslaget...
Ja, og hvad gør det, når nu billedet er godt???
På en så lille skærm kan du ikke se forskel på om det er full HD eller ej, med mindre du sidder med snotten helt oppe i skærmen. Alle tv-signaler bliver heller ikke sendt i full HD, og de fleste spil til konsoller er også " kun " 720p.
Alt hvad der hedder " 100 " Hz og andre " billedforbedrende " kredsløb skal alligevel slås fra. Specielt ved konsolspil, hvor det forringer input lag betydeligt...
Af Mollelund
min erfarring siger : ALDRIG TAG SAMSUNG, hvis du skal spille på PS3. Jeg har haft 2 fjernsyn af samsung, var yderst skuffet men billede kvalitet ved normal tv er der utrolig meget ''glans'' i. Det eneste problem jeg har er at billede ikke kan følge med så hurtigt som playstationen. Altså Den ''reagere'' ikke særlig hurtigt når du skal dreje til siden i f.eks skyde spil.. Havde mine problemer i Call og duty og rigtig meget i BF3. Så købte jeg et Panasonic efter en vejledning jeg fik i Panasonic centeret, nu har jeg sådan et :, panasonic tx-p50ut50y og VIRKER bare altid og reagere HURTIGT!!!! Men ellers køb en samsung og få en lorte score når du spiller og mister intressen for lortet :P
Dette er min erfarring :P
Brugeravatar
Af edinger
@Mollelund:

Som med alt andet skal man være varsom med at udtale sig for kategorisk om noget, man ikke helt har styr på.

Når din Samsung-skærm ikke reagerer ligeså hurtigt som din nyindkøbte Panasonic-skærm, er det naturligvis ikke, fordi Samsung som sådan laver langsomme skærme.

Nej, det hander om noget helt andet. Nemlig input lag. Et begreb, som betoner, hvor hurtigt en given skærm er til at overføre bevægelserne i joysticket til skærmen. Og det væsentligste i den sammenhæng er at sondre mellem LCD og plasma. Sidstnævnte excellerer, mens LCD-paneler er mere udfordret.

Generelt set.

Din nye skærm klarer derfor jobbet bedre, ikke fordi det er en Pana-skærm, men fordi det er en plasmaskærm.
Af Mollelund
som sagt, er ikke en expert, det er bare min erfaring med det og jeg er ved at brække mig over Samsung pga. det lort ;) Skal have noget der reagere hurtigt og det gør min Panasonic, derfor, panasonic er bedst til at spille hvis man er lige så sart som mig med reaktionstid:)
Af Mollelund
så for at fjerne input lagget, så skal der andet fjernsyn til end mit Samsung, er dette korrekt ? har endda sat fjernsynet på 'spilindstillinger'' for at den skal hakke mere så kan følge bedre med, men det er stadig ikke godt nok, i forhold til det jeg har set på min egent og brors plasma.