Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Halløj flatpanels brugere.

Jeg fandt et samsung le40m86bd i storskraldet i går aftes, hvorpå at jeg tænkte at det da lige skulle prøves engang. (man ved aldrig)
og det tænder og afspiller lyd, finder kanaler osv upåklageligt,
MEN: efter ca 10 sek. så begynder der at komme flere og flere grønlige linjer lodret på skærmen,
ikke solide, men gennemsigtige, af ca 0.3 cm tykkelse.
og efter ca 15-20 sek, så er de mere reglen en undtagelsen. og det hele ser lidt grønt ud.
er der nogle af jer der ved hvad det kan skyldes, og om det er cost-benefit venligt at reparere det?

med venlige hilsner:
Stender.[/img]
Af Bent odense
Hvad har du forvente af et tv du hente op af storskral. :o
Af Stender
Med en skæv fod, og med en offentlig institution der også bruger stedet, ja så ved man sq aldrig. ;)
Af pekr
Jeg har da fundet mange spændende ting på genbrugspladsen. Noget virker andet ikke. Men det er da altid sjovt at se om man kan få det til at spille igen.
Af Kaare
Jeg kender fejlen. Havde selv det samme tv, som også havde lodrette, tynde streger. Det er med 80% sikkerhed T-con boarded, der er defekt.

http://www.shopjimmy.com/samsung-bn81-0 ... -board.htm

Hvis ikke, er det selve LCD skærmen, der er stået af. I begge tilfælde kan det næppe betale sig at få det serviceret. Priserne på nye skærme er efterhånden kommet så langt ned i pris, at reparation ikke kn betale sig - kun ved at du selv udskiftet T-con boarded ka der være lidt penge at spare