Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Asp3200
Hej alle

Er på udkig efter et 46 eller 47 led tv, der behøver ikke være 3D men gerne trådløs/ethernet mht smart mulighederne.

Jeg har et budget på max 7000 men er virkelig i vildrede over hvilket tv det skal være. Har altid sværget til Samsung eller Phillips. Men er Sony kommet med på vognen igen efter de vandt den lyd og billede test for 46 tommer i november. Og hvad med Panasonic?

Vi ser ikke så mange film. Det er mest tv igennem Yousee så det skal være full hd tv. Der spilles også gran turismo 5 så fading/ghosting og hvad de ellers hedder af udtryk/betegnelser skal være minimalt;)

P.t kigger jeg på et Samsung 6 serie i elgiganten til omkring de 7000, men vil meget gerne have gode råd fra eksperterne.

På forhånd tak
Af Bent odense
Det gode råd er,Læs købsanbefalinger/tests her på fl.Så ud fra det vælge det tv der passer til dit brugsmønstre.
Af OleA
Asp3200 skrev:Hej alle

Vi ser ikke så mange film. Det er mest tv igennem Yousee så det skal være full hd tv. Der spilles også gran turismo 5 så fading/ghosting og hvad de ellers hedder af udtryk/betegnelser skal være minimalt;)

På forhånd tak
Hvis ikke I ser film men kun tv hvorfor skal det så være full hd?

Nåh, pyt. Alle tv i den størrelse er full hd. Jeg vil anbefale lg, Sony eller Samsung i den størrelse når nu du ikke vil have plasma.
Af jones31
OleA skrev:
Asp3200 skrev:Hej alle

På forhånd tak
Hvis ikke I ser film men kun tv hvorfor skal det så være full hd?

Nåh, pyt. Alle tv i den størrelse er full hd. Jeg vil anbefale lg, Sony eller Samsung i den størrelse når nu du ikke vil have plasma.

Kommer 47lm649 fra LG på bud den 27 til 7499,- kunne være et godt bud.
Af J.H.
OleA skrev: Hvis ikke I ser film men kun tv hvorfor skal det så være full hd?

...men hvilke modeller indenfor de enkelte mærker?
Tre fabrikater med hver deres serier kan vist godt tåle at blive præciseret...
Af Siimon
Jeg kan hvert fald anbefale Sony.

Og hvis du snakker prisleje på 7000 kr, så ligger det nok lidt over, hvis du fx ser på et Sony 46HX755 til 8999,-.. Kommer det mon på tilbud? Og når du alligevel er deroppe, så kan man jo overveje et 46HX855 til 10799,- (inkl. bluray). Og måske kan du få den ned på 10.000,- uden...

God jul!
Af JesperAndersen
- omkring Panasonic LED TV skal man være opmærksom på at de er baseret på IPS paneler, som typisk har et dårligere sort-niveau end andre ikke-IPS paneler ( VA paneler)

MVH