Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af J.H.
Hvis ellers du har mod på det var det nok værd at prøve et andet ST. Du kan jo tage en snak med sælgeren om ombytning inden købet, hvis det næste også viser sig at have for meget.

Jeg har oplevet nogle ST´ere og der var ingen af dem der havde nævneværdig buzz.

Som du selv skriver skal man jo en god bid op i pris før en led nærmer sig i billedkvalitet og stadig affinde sig med div. ulemper. Der ombyttes jo en del af dem også.
Af Vinterbird
J.H. skrev:Hvis ellers du har mod på det var det nok værd at prøve et andet ST. Du kan jo tage en snak med sælgeren om ombytning inden købet, hvis det næste også viser sig at have for meget.

Jeg har oplevet nogle ST´ere og der var ingen af dem der havde nævneværdig buzz.

Som du selv skriver skal man jo en god bid op i pris før en led nærmer sig i billedkvalitet og stadig affinde sig med div. ulemper. Der ombyttes jo en del af dem også.
Hvad kategoriserer du som nævneværdigt? For jeg er lige nu i slagsmål med Hifiklubben om buzzing på mit tv.

De påstår, at det er fuldkommen normalt at kunne høre buzzing på 3-4 meters afstand, sågar hele stuen, og at mit fjernsyn gør det er totalt normalt og det skal jeg bare leve med hvis jeg vil have plasma i mit liv.

Modsat hvor jeg mener, at hvis jeg kan høre summen selvom jeg sidder og ser fjernsyn, og der snakkes, så er jeg langt over toleranceniveau.

Folk på AVS påstår at jeg ikke skal kunne høre noget hvis jeg er mere end halvanden meter væk fra fjernsynet, men det modsiger Hifiklubben sig også som værende korrekt.
Af J.H.
Der findes vist efterhånden en del definitioner på hvad der er normalt buzz.
Sælger står i dette tilfælde, selvom det er en såkaldt specialbutik, som inhabil efter min opfattelse og jeg hører desværre om stærkt divergerende holdninger, informationer og vejledning fra klubbens butikker rundt om i landet, vel at mærke om emner der burde være en vis ensretning indenfor.

Uacceptabel buzz for mig er at det er hørbart ved over 2 meters afstand med lav til almindelig volumen og tale.
Et vist niveau af buzzing ved meget lav volumen og meget lyse billeder er acceptabelt for mig på 2-3 meter og derunder.

Man skal ikke kunne høre det ved almindeligt tv kiggeri på over 1 meters afstand hvis det skal være rigtig godt.